Günümüz dünyasında iletişim alanındaki teknolojik yenilik ve gelişmeler baş döndürücü hızla devam etmektedir. Bu teknolojik yenilik ve gelişmelerin toplumsal hayatımızdaki en önemli yansımalarından birisi de şüphesiz dijital çağ olarak adlandırılan yeni bir dönemin başlamış olmasıdır.
Nitekim içinde bulunduğumuz çağa damgasını vuran bilişim teknolojilerindeki baş döndüren gelişmeler, bankacılık alanında devrim niteliğinde yeniliklere yol açarak para gibi en hassas konuda dahi tüm bankacılık işlemleri sanal ortamlarda yapılabilmektedir. Bu durum maliyetlerin düşürülmesiyle birlikte işlemlerin hızlı ve etkin bir şekilde gerçekleşmesine imkan sağlamaktadır.
Şüphesiz bu hız ve etkinlik ile mali tasarruf, kamu hizmetlerinin görülmesinde oldukça cazip bir seçenek olarak epey zamandan beri tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de e-devlet, e kullanıcı adı altında kamu hizmetlerinin sunuluş biçimlerinin dijital (sanal) ortamlara taşınmasına yönelik politikalar oluşturulmakta ve bu politikaları hayata geçirecek bilişim projeleri bir biri arkasında gündeme gelmektedir.
Basın İlan Kurumu ülkemizde meydana gelen gelişmelerle doğru orantılı olarak dijital çağa ayak uydurmak için yeni projeleri hayata geçiriyor.
Uzun zamandan tüm dünyada e-devlet, e kullanıcı adı altında kamu hizmetlerinin sunuluş ve biçimlerinin dijital (sanal) ortamlara taşınmasına yönelik politikalar ile bu politikaları hayata geçirecek kapsamlı ve büyük bilişim projelerini takip eden Basın İlan Kurumu ülkemizdeki e-devlet politikaları ve uygulamalarını göz önünde bulundurarak resmi ilanların süreli yayınlarda yayımlanmasına yönelik iş ve işlemlerin tatbik edilebilirliği noktasında sanal ortamda gerçekleştirmeye başlamıştır.
Bu maksatla Kurumumuz ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması) gibi önemli bilişim projelerini hayata geçirmek suretiyle mevcut mali imkanlarla kurumsal kapasitenin artırılarak vermekte olduğu aracılık hizmetlerini yüklendiği görev tanımına ilişkin yürütülen iş ve işlemlere uygunluk arz edecek şekilde yurt geneline yaymış bulunmaktadır.
Kısaca İLANBİS olarak adlandırılan ilanların elektronik ortamda alınıp dağıtılmasını sağlayan sistem, test uygulamaları hariç 2015 yılı Ekim ayından beri kullanılmakta olup kullanıcı sayısı hızla artmış ve bu yöntemle elektronik ortamda alınan resmi ilanların sayısal oranı ise %70’lere ulaşmıştır. Bu sistem sayesinde resmi ilanların sahiplerinden alınıp yerelden yaygına tüm gazetelere yayımlanmak üzere dağıtılmasına kadar olan süreçlerin dijital ortamda yürütülmesinin önemli bir zaman ve mali tasarruf sağladığı somut olarak görülmüştür.
Resmi ilan ve reklamlara Kurumumuzun aracılık ödevinde bulunduğu yerlerde resmi ilanların elektronik ortamda alınıp dağıtılmasını sağlamak amacıyla öncelikle kısaca İLANBİS olarak adlandırılan sistemin teknik altyapısı Genel Müdürlüğümüzce oluşturulmuştur.
İLANBİS ARAYÜZÜ YENİLENDİ
Yaklaşık iki yıldır kullanılan İLANBİS sistemi, Kurumumuza ulaşan görüş, öneri ve oluşan tecrübeler doğrultusunda geliştirilmiş ve yeni yüzüyle 6 Şubat 2017 tarihinde hizmete konulacaktır. Kurumumuzun aracılık ettiği tüm ilanlar 12 Ocak 2017 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Resmi İlan ve Reklamların Elektronik Ortamda Alınıp Dağıtılmasına Dair Yönetmelik hükümlerine göre 1 Temmuz 2017 tarihinden itibaren sadece elektronik ortamda alınıp dağıtılacaktır.
İLANBİS ARAYÜZÜNDEKİ YENİLİKLER NELER?
İLANBİS sisteminde kullanıcı dostu arayüze geçilmekte olup ilan girişi daha basitleştirildi. Tamamen yenilenen arayüzde raporlama ve arama özellikleri geliştirildi.Uygulamanın çalışma mantığı değiştirilerek kullanıcının daha hızlı giriş yapması sağlandı. Böylelikle ilan giriş süresi kısaltılmış oldu.
Resmî İlân ve Reklâmların Elektronik Ortamda Alınıp Dağıtılmasına Dair Yönetmelik >>>
Yenilenen İLANBİS arayüzüne https://ilanbis.bik.gov.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.