Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü ve Basın İlan Kurumu Konya Şube Müdürlüğü işbirliğiyle Konya, Afyonkarahisar, Karaman ve Aksaray’da resmi ilan ve reklam alma hakkını haiz gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik çevrimiçi eğitim düzenlendi.
“Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi “ konulu online eğitimde gazetelerin web siteleri için trafiğin önemi, arama motorları ve sosyal medya yönetimi, haber üretimi kolaylaştıran dijital uygulamalar ve Google web araçlarının kullanımı konuları ele alındı.
BİK Konya Şube Müdürü Ali Aktaş, takdim konuşmasında, Türk basının gelişimi için eğitimler ve projelerle önemli bir mesai harcayan Basın İlan Kurumunun Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın nezdinde tüm çalışanlarına teşekkür ederek sözü eğitimi verecek olan BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik’e bıraktı.
Basın İlan Kurumunun dijital dönüşümü desteklediğine ve dijital mecranın gazete sahiplerince benimsenmesi için ek göstergenin uygulandığına değinen Çeltik, gazetelerin dijital mecralardaki reklam pastasından pay alabilmek için dijital varlıklarını güçlendirmesi gerektiğini belirtti. Bu durumun gazete işletmecilerinin internet sitelerini gelir elde edilebilecekleri ayrı birer işletme olarak değerlendirmesiyle, mecranın dinamiklerine uygun olarak hareket etmesiyle mümkün olabileceğinin altı çizildi.
Hızın ve bilgiye erişimin çok önemli olduğu bir dönemde yerel gazetelerin kıymetli içerikleri ile okurları bir araya getirebilecek, dijital yayıncılığa ilişkin uygulama ve tavsiyelerle devam eden interaktif eğitim, gazetecilerin sorularının cevaplanmasıyla son buldu.