Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü ve Basın İlan Kurumu Şanlıurfa Şube Müdürlüğü işbirliğiyle Şanlıurfa’da resmi ilan ve reklam alma hakkını haiz gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik online eğitim gerçekleştirildi.
“Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi “ konulu çevrimiçi eğitimde gazetelerin web siteleri için trafiğin önemi, arama motorları ve sosyal medya yönetimi, haber üretimi kolaylaştıran dijital uygulamalar ve Google web araçlarının kullanımı konuları ele alındı.
BİK Şanlıurfa Şube Müdürü Rıza Kara açılış konuşmasında, “2022 yılının herkes için hayırlı olmasını diliyorum. Türk basının gelişimi için eğitimler ve projelerle her zaman yanımızda olan Genel Müdürümüz Rıdvan Duran’a teşekkür ediyorum.” diyerek sözü eğitimi verecek olan BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik’e bıraktı.
Basın İlan Kurumunun dijital dönüşümü desteklediğine ve dijital mecranın gazete sahiplerince benimsenmesi için ek göstergenin uygulandığına değinerek çevrimiçi eğitime başlayan Çeltik, gazetelerin dijital mecralardaki reklam pastasından pay alabilmek için dijitaldeki etkinliklerini artırmaları gerektiğini belirtti. Yazılı mecra ile keskin ayrımları olan dijital mecranın ayrı bir sektör olarak görülmesi ve emek verilmesi gerektiğinin altını çizdi.
İnternet haberciliği için kurulan alt yapının güncel gereksinimlere cevap verecek düzeyde olması gerektiğini vurgulayan Çeltik, web sitesinde kullanılan eski yazılımların günümüz ihtiyaçlarını karşılayabilecek, mobile duyarlı, hız optimizasyonu yapılmış ve arama motorlarına yönelik tasarlanmış yazılımlarla değiştirilmesinin sağlayacağı faydalardan bahsetti.
Ziyaretçi rakamlarına ilişkin bilgilere erişebilecekleri, reklam alabilecekleri ve trendleri takip edebilecekleri Google araçları hakkında gazetecilere bilgi veren Çeltik, internet haberciliğinde sitelere etkili bir trafik sağlanabilmesi için Google News kaydının yapılması gerektiğine değindi.
Yerel gazetelerin kategori yapılarında yerel içeriklere odaklanması gerektiğini belirten Çeltik, illere bağlı ilçelerden oluşturulacak kategorilerin ve bölgede yaşanan olayların içerik olarak değerlendirilmesinin daha doğru bir strateji olacağını belirtti.
Katılımcı gazetecilerin web sitelerinin de incelendiği, ziyaret rakamlarına ilişkin yorumların yapıldığı interaktif eğitim gazetecilerin sorularının cevaplanmasıyla son buldu.
Eğitime katılanlara “Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi Sertifikası” verilecek.