Ana Yapısal Diyalog Forumu başladı

Ana Yapısal Diyalog Forumu başladı

Basın İlan Kurumu’nun Erasmus + programı çerçevesinde düzenlediği Gençlerin Katılımı ile Yerel Basının Dijital Dönüşümü Ana Yapısal Diyalog Forumu’nun resmi açılışı gerçekleştirildi. Genel Müdür Yakup Karaca, iki gün sürecek forumun sonuçlarının Kurum adına yeni yol haritası, karar alıcılar içinse bir tavsiye niteliğinde olacağını söyledi.

Eklenme: 21 Ağustos 2017 - 12:03

Avrupa Birliği’nin (AB) eğitim, gençlik ve spor alanındaki hibe programı “Erasmus +” kapsamında yedi coğrafi bölgeyi temsilen yedi şehirde düzenlenen çalıştayların son etabı olan “Ana Yapısal Diyalog Forumu” Kocaeli’nin Darıca İlçesi’nde başladı.

Foruma, Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Yakup Karaca, Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ergün Yolcu, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu (TRT) İstanbul Bölge Müdürü Abdulhamit Avşar, Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) İzleme ve Değerlendirme Dairesi Başkan Yardımcısı Murat Ellialtı, Basın Yayın ve Enformasyon (BYEGM) Bursa İl Müdürü Ali Fuat Gölbaşı ile medya sektörünün temsilcileri ve yedi bölgede düzenlenen çalıştaylara katılanlar arasından seçilen 60 genç katıldı.

Karaca: “Resmi İlanları adaletle dağıtıyoruz”         

Basın İlan Kurumu (BİK) Bayramoğlu Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirilen forumun açılış konuşmasını yapan Genel Müdür Yakup Karaca, Kurumun görevinin resmi ilan ve reklamların, süreli yayınlara adaletli bir şekilde dağıtılmasını sağlamak olduğunu belirterek, “Yarım asrı aşkın süredir bu görevi objektif ölçütler çerçevesinde başarıyla yürütmenin gayreti içindeyiz. Kurumumuzun görev alanındaki 600’ün üzerinde gazete ile 700’e yakın dergi, bizim aracılığımızla aldıkları resmi ilan ve reklamları yayımlayarak ciddi gelirler elde etmekte, hatta büyük bir bölümü bu sayede ayakta kalabilmektedir” dedi.

“Sosyal sorumluluk projeleri sürecek”

Kurumun elde ettiği gelirlerin önemli bir kısmını sosyal sorumluluk projelerine ayırdığını anlatan Karaca, özellikle son birkaç yıldır Kalkınma Ajansları, Ulusal Ajans, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) gibi kurumlarla yoğun işbirliği halinde olduklarını ifade etti.

Karaca, sözlerine şöyle devam etti:

“Gazeteler başta olmak üzere medya sektörüne yetişmiş eleman desteği sağlamak üzere İstanbul, Ankara, Bursa, Kocaeli ve Samsun illerinde Yeni Nesil Gazetecilik Eğitimi programları düzenledik. Ayrıca bu eğitimden geçen genç gazetecilerimizi basın sektöründe işe yerleştirdik. Böylece 100’ün üzerinde gencimizin sektörde iş sahibi olmalarını sağladık. Bu faaliyetlerimizi artırarak sürdüreceğiz. Valiliklerimizin basın ve halkla ilişkiler müdürlükleri personellerine yönelik ‘Kurumsal İletişim’ ağırlıklı eğitimler düzenlemeye başladık. İlk programı Van’da gerçekleştirdik ve inşallah devamı gelecek.”

Gazetelerin dijital dönüşümlerinin sağlanması ve sürecin sağlıklı yürütülmesine katkı sunmak amacıyla gazetelere ait internet sitelerini iyileştirecek bir projenin çalışmalarını bu yıl tamamlamayı planladıklarını kaydeden Karaca, bu çalışmayı “Yazılı Basının Dijital Reklam Piyasalarına Entegrasyonu” projesinin takip edeceğini söyledi.

“Forum, yeni yol haritamızı belirleyecek”

Karaca, gazete tirajlarının düşüş eğilimi gösterdiğini vurgulayarak, insanların haber ihtiyacını giderek dijital platformlar üzerinden karşılamaya başladığına işaret etti. Karaca, “Burada gerçekleştireceğimiz forum, Kurumumuz adına yeni yol haritası, karar alıcılar içinse bir tavsiye niteliğinde olacak. Birincisi; ister bir gazeteye ait olsun ister olmasın; internet haber siteleri, gazete, radyo ve televizyonlarla beraber aynı kategoride kabul etmemiz gereken mecradır. Zaten onun için ‘yeni medya’ ifadesini çok kolay benimsedik. İkincisi; yeni medyanın mesleki normlarının belirlenmesi, çalışanlarının sosyal hakları başta olmak üzere ilgili hukuki düzenlemelerin bir an önce yapılması elzemdir. Elbette bunu yaparken, giderek çöplüğe dönen dijital platformların içinden gerekli filtrelemeyi gerçekleştirecek şartların da belirlenmesi gerekiyor. Üçüncüsü; gazeteler başta olmak üzere geleneksel medyanın tüm aktörleri, dijital platformları lehlerine nasıl kullanabileceği üzerinde kafa yormalı, sunduğu nimetlerden yararlanmalı ve bütünleşik bir anlayışla hareket etmelidir. Dördüncüsü ve sonuncusu; internet haber sitelerinin resmi ilan ve reklam alıp alamayacağı ya da alacaksa ne zaman alabileceği konusu. Sanırım cevabı en çok merak edilen konu bu. Burada Kurumum adına şunu net bir şekilde söyleyebilirim ki, o gün geldiğinde bizler hazır olacağız” ifadelerini kullandı.

Yolcu: “İnternet gazeteciliği zenginleşecek”

Basın İlan Kurumu Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Ergün Yolcu ise, çok yakın bir zamana kadar bayilerden gazete alınırken, şimdilerde bu alışkanlığın yavaş yavaş kaybolmaya başladığının altını çizerek, “Artık zamandan ve mekandan bağımsız olarak habere ulaşmak için çaba sarf ediyoruz” diye konuştu.

Dijital ayak izlerimizin Bigdata içine yerleştiğini anlatan Yolcu, Bigdata’nın iyi analiz edilerek buradan sonuçlar çıkarılmasının önemli olduğunu, hukuki ve teknik altyapının da bu doğrultuda gerçekleştirilmesi gerektiğini söyledi. Yolcu, internet gazeteciliğinin hızının daha da artacağını ve zenginleşeceğini de sözlerine ekledi.

Ulusal Ajans Gençlik Çalışmaları Koordinatörü İbrahim Demirel de, Gençlerin Katılımı ile Yerel Basının Dijital Dönüşümü Çalıştayları Projesi’ne destek olmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirtti. Demirel, Basın İlan Kurumu’nun bu projesini, Avrupa Birliği’ne her yıl gönderilen “En İyi Uygulama Projeleri” arasında gösterebileceklerini ifade etti.

Açılış konuşmaların ardından forum, “Kamu Gözüyle Medyanın Önemi ve Dijital Dönüşüm” ile “Özel Sektör Gözüyle Medyanın Önemi ve Dijital Dönüşüm” başlıklı oturumlarla devam ediyor.

Bu gönderiyi paylaş