BİK Bilgilendirme ve Değerlendirme Toplantısında ikinci gün

BİK Bilgilendirme ve Değerlendirme Toplantısında ikinci gün

Basın İlan Kurumu Üst Yönetimi ile Servis ve Şube Müdürleri Bilgilendirme ve Değerlendirme Toplantısı Programının ikinci gününe geçildi. Toplantı servis müdürleri, şube müdürleri ve Genel Müdürlük personelinin sunumları ile devam ediyor.

Eklenme: 16 Ocak 2018 - 09:25 / Son Güncelleme: 16 Ocak 2018 - 9:25

Toplantı ikinci gün programı BİK Bilgi İşlem Hizmetleri Müdürü Emin Aksoy’un, BİK’in 1994’ten 2017’e kadar geçirdiği dijitalleşme adımları hakkında bilgilendirme yaptığı sunumuyla başladı. Aksoy, müdürlük çalışmaları ve Siber Olaylara Müdahale Ekibi (SOME) çalışmalarını içeren sunumunda Kurumun dijital dönüşümünü hızlandıran uygulamaları anlattı. Emin Aksoy bilgi güvenliğinin ne olduğunu “Neden bilgi güvenliğine ihtiyacımız var? Çünkü bilgi kıymetlidir. Peki, bilgi güvenliği nedir sorusunun cevabı nedir? Bilginin tehlikelere karşı uygun şekilde korunmasıdır.” tanımlarıyla anlattı. Bilgi güvenliği konusunda yapılan en tipik hatalara dair uyarılarda bulunurken, Kurumsal hatalara karşı da katılımcıları uyardı.

BİK İstanbul Şube Müdürlüğünün genel çalışmaları ve diğer şube müdürlükleriyle koordinasyonu üzerine İstanbul Şube Müdürü Mehmet Köşker tarafından bir bilgi sunumu gerçekleşti. Köşker sunumunda “Kurumumuza 2017 yılı içerisinde toplam 175.555 adet resmi ilan ve reklam gelmiştir. Bu ilanların 29.994 adedi İstanbul Şubesine gelmiştir. Bu da yaklaşık olarak yüzde 17’lik bir dilime denk gelmektedir. Ayrıca Şubemizin görev alanında bulunan gazetelerde 45.590 adet ilan yayınlanmıştır. Bu da tüm şubelerimiz yayınlattığı ilanların yaklaşık yüzde 44’ü yapar. 2017 yılı tahsilat oranımız ise geçen seneye nazaran biraz düşerek 97,3 olmuştur. 2017 yılı içerisinde Şubemizde yaklaşık toplam 105 milyon (104.889.916,13) liralık resmi ilan ve reklam işlemi yapılmıştır.

İLANBİS’in devreye girmesi ve UYAP’la entegrasyonun sağlanmasıyla birlikte yaklaşık üç yıldır başarılı bir şekilde hizmet veren Çağlayan ve Kartal İrtibat Bürolarımızı artık ihtiyaç kalmadığı görüldü. Bu iki büromuz 2017 sonu itibariyle kapatıldı. Bu sebeple Şubemiz bünyesinde görev yapan toplamda 5 personelimiz Genel Müdürlüğümüzde görev yapmaya başladı.” bilgilerine yer verdi.

BİK şube müdürlüklerinin çalışmaları hakkında bilgilendirme yapmak üzere söz alan BİK Konya Şube Müdürü Özden Konur ise sunumunda geçmişten günümüze çalışmalarındaki değişimleri aktardı. İlan girişleri için 90’lı yıllarda kullanılan sistemler ile şimdilerde kullanılan sitemlerin kıyasını yaparak başladığı sunumda Özden Konur, şimdilerde kullanılan uygulama ve sitemlerin  sağladığı kolaylıklara, avantajlara değindi. Şube personellerinin yeni sistemlere uyumda zorlanmadığını, olası aksamalarda ise Genel Müdürlükten hızlı çözümler aldıklarını aktardı.

Son yıllarda özellikle dijital dönüşüm konularında yaptığı projelerle dikkat çeken BİK, bu projeler için bir Proje Grubu oluşturdu. BİK Özel Kalem Müdürlüğü personelleri Duygu Furuncu, Altan Aydın ve Mecit Şahin BİK Proje Grubu çalışmaları hakkında bilgilendirmelerde bulundu. Sunumda “2016 yılında Kurumumuz bünyesinde oluşturulan Proje Geliştirme Grubu sektörün dijital ve yapısal dönüşümlerini gerçekleştirecek gelirlerini artırmalarına yönelik projeler geliştirmektedir. Bütün bu projeleri geliştirirken ve uygulamaya koyarken KOSGEB, İŞKUR, Kalkınma Ajansları gibi kurumlarla işbirliğine gitmekte ve AB fonlarından kaynak sağlamaktadır. Basın İlan Kurumu tüm paydaşlarımızı bir araya getirerek sivil toplumunda desteğini alarak yazılı basının döşüm sürecinde ihtiyaçların karşılanması ve dijital dönüşümü sağlayacak projelerin hayata geçirilmesi sırasında katalizör görevi üstlenmektedir.

Geçtiğimiz yıl (2017) birçok proje hayata geçirilmiş, ülkemizin çeşitli şehirlerinde sektöre yönelik programlar düzenlenmiştir. Bunların başında Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığının düzenlendiği Erasmus Projeleri kapsamında 777 başvurusu arasında kabul gören 6 projeden biri olarak gerçekleştirilen “Gençlerin Katılımı ile Yerel Yazılı Basının Dijitale Dönüşümü ve İnternet Yasası Çalıştayları” gelmektedir. Yedi bölge/yedi şehirde yaptığımız çalıştaylardan sonra, gençlerin somut politika önerileri getirerek karar alıcılar ile karşılıklı konuyu paylaşma ve önerilerde bulunma ortamının yaratılması amacıyla gerçekleştirilen “Ana Yapısal Diyalog Forumu“nun sonucu gençler tarafından bir bildiriyle kamuoyuna duyurulmuş, bu Proje Ulusal Ajans tarafından “Best Practice – En iyi uygulama” olarak seçilmiştir. Kurumumuz söz konusu proje ile ülkemizi AB’de en iyi projelerin seçileceği platformda temsil etme hakkını elde etmiştir.

KOSGEB’le işbirliği yaparak gerçekleştirmeye çalıştığımız “İnternet Haber Sitelerinin İyileştirilmesi” ve “Yazılı Basının Dijital Reklam Piyasalarına Entegrasyonu” projeleriyle yerel basının dijitale geçiş süreci kolaylaşmış ve hızlanmış olacaktır.” bilgilerine yer verildi.

Bu gönderiyi paylaş