BİK’in ‘Konya İli Yerel Basınında Reklamcılığın Geliştirilmesi Projesi’ne onay

BİK’in ‘Konya İli Yerel Basınında Reklamcılığın Geliştirilmesi Projesi’ne onay

Mevlana Kalkınma Ajansının yayınladığı 2017 Yılı Destek Programı çağrısı üzerine Kurumumuz proje ekibi tarafından geliştirilen “Konya İli Yerel Basınında Reklamcılığın Geliştirilmesi Projesi” onaylandı.

Eklenme: 20 Kasım 2017 - 15:06 / Son Güncelleme: 20 Kasım 2017 - 15:06

Basın İlan Kurumu, proje ekibi tarafından hazırlanan ve Konya ilinde yayın yapan Resmi ilan yayınlama hakkını haiz 42 gazetenin çalışanlarından toplam 42 görevli personelin, deneyimsel öğrenme teknikleri ile reklamcılık sektörü hakkında bilgi ve becerilerinin güçlendirilmesi, ekonomik bir değer olarak gazete işletmelerinde reklamcılığın farkındalığının oluşturulması ve bölgenin kalkınması ve tanıtımına katkı sağlanmasını amaçlayan başvuru onaylandı.

Beklenen Sonuçlar
Gerçekleştirilecek proje kapsamında Konya illindeki gazetelerin reklam departmanlarında çalışanlardan toplam 42 kişi seçilecektir.

Eğitimin verileceği Konya ilinde 2.161.303 kişi ikamet etmekte, 42 yerel gazete yayın yapmaktadır. Konya İlinin büyüklüğü ve gazete sayısı göz önünde bulundurulduğunda eğitim sonrası direk etkilenecek kitlenin oldukça fazla olduğu görülmektedir.

Konya ilindeki alt vasıflı gazeteler ile internet haberciliği ile uğraşan kişiler istedikleri takdirde katılımcı olarak eğitime katılacaklardır. Bu personeller reklamcılık temel eğitimi ile günümüz teknolojileriyle hayatımıza giren dijital reklam alanında niteliklerini geliştirmiş olacaklardır.

Eğitim talep edilen teknik desteğin içeriğinde belirtilen müfredata uygun olarak alanında uzman eğitmenler tarafından verilecektir. Eğitim sonucunda katılımcılara “Reklamcılık Eğitim sertifikası” verilecektir. Planlanan eğitim sonrasında elde edilmesi hedeflenen çıktılar aşağıda sıralanmıştır;

Kısa vadede;
 Demokrasinin en önemli öğelerinden biri olan yerel gazetelerin gelirlerinin artırılması
 İllerdeki Reklam potansiyelinin ortaya çıkarılıp, gazete ve internet siteleri ile ticari kuruluşların daha iyi tanıtılıp satış ve pazarlamaya katkı sağlanması.
 Yapılacak eğitim sonrası yerel gazeteler ile ticari işletmelerin iletişiminin güçlendirilmesi.
 Yerel gazetelerin dijital medyadan reklam almalarının sağlanması ve bu alandaki eksikliğin doldurulması.
 Basın işletmelerinin rekabet edebilirliğinin ve sürekliliğinin artırması.

Uzun vadede;
 Basın işletmelerine ek kaynak yaratarak yayın hayatlarını devam ettirilmelerine imkan tanınması
 Gazetecilik alanında istihdamın artırılması
 Reklam veren firmalara faaliyetlerinin tanıtılması yoluyla ekonomik girdi kazandırılması.
 Gazetelerin yeni teknolojilerle tanışması ve bunları uygulaması.

Bu gönderiyi paylaş