Elçin: Dijital medya ile yeni bir reklam mecrası doğdu

Elçin: Dijital medya ile yeni bir reklam mecrası doğdu

Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı işbirliğiyle 13-16 Eylül 2017 tarihleri arasında düzenlenecek “Kastamonu-Çankırı-Sinop İllerindeki Yerel Gazetelerde Reklamcılığın Geliştirilmesi Eğitim Programı” Kastamonu’da başladı. BİK Genel Müdür Yardımcısı Cem Elçin, dijital medyanın hayatımıza girmesiyle yeni bir reklam mecranın doğduğunu söyledi.

Eklenme: 13 Eylül 2017 - 12:05 / Son Güncelleme: 13 Eylül 2017 - 12:05

Kastamonu Gazeteciler Cemiyeti Konferans Salonu’nda başlayan ve üç ilde yayınlanan yerel gazetelerin reklam servislerinde çalışan personelin mesleki becerilerinin geliştirilmesini hedefleyen eğitim programının açılışında konuşan Genel Müdür Yardımcısı Elçin, ilk olarak BİK ve çalışmaları hakkında bilgi verdi.

Kurumun, resmi ilan ve reklamların günümüzdeki adıyla süreli yayınlarda yayımlatılmasına aracılık etmek üzere 1961 yılında kurulduğunu anlatan Elçin, üstlenilen bu görevin 56 yıldır başarıyla yerine getirildiğini kaydederek, şöyle devam etti:

“Hali hazırda yurt sathına yayılmış 41 şubesiyle bu asli görevini yerine getirmeye çalışan Kurumumuz, kuruluş kanununun kendisine yüklediği diğer görevlerle birlikte, sosyal sorumluluk kapsamında basın sektörünün gelişmesine yönelik projeleri gerçekleştirmek için, kamu kurumları ve özel kuruluşlarla işbirliği yapmaya da özen göstermektedir. Bu kapsamda Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı’nın çağrısı üzerine Kurumumuz tarafından ‘Kastamonu-Çankırı-Sinop İllerindeki Yerel Gazetelerde Reklamcılığın Geliştirilmesi’ başlıklı bugün başlangıcını yaptığımız eğitim programımız hazırlanmıştır.”

Reklamın, günümüz koşullarının vazgeçilmez bir unsuru, mal veya hizmeti pazarlamanın önemli bir aracı haline geldiğini vurgulayan Elçin, iletişim teknolojilerinde yaşanan değişimle aynı anda çok sayıda kişiyle iletişime geçilebildiğini ifade etti.

“350 bin satan gazetenin 3.5 milyon sosyal medya takipçisi var”

Bu gelişmelere bağlı olarak reklamcılığın önemli sektörler arasına girdiğine değinen Elçin, “İçinde bulunduğumuz yüzyılda kullanımı hızla artan internet ve özellikle mobil iletişim kanalları, dijital reklamların reklam pastasındaki payını arttırmaktadır. Bundan 10 yıl önce adı dahi bilinmeyen sosyal medya platformları, firmalara ürünlerini tüketiciye tanıtma şansı sunmaktadır. Televizyon kanalları ve gazete sahibi olan büyük medya kuruluşları da durumun farkında olmalılar ki, hem kendi web sitelerini hem de sosyal medya platformlarındaki hesaplarını oldukça aktif olarak kullanır hale gelmiştir. En çok satan gazetelerden birisinin ortalama günlük satışı 350 bin iken, bu gazetenin sosyal medya hesabı 3,5 milyona yakın kişi tarafından takip edildiği bilinmektedir. Bu, son yıllarda farklı bir reklam mecrasının doğmasına ve medya kuruluşlarının bu mecradan da reklam geliri elde etmesine imkân sağlamaktadır” dedi.

Bugün başlayan eğitim programında, reklam olgusunu tüm yönleriyle kavratmayı amaçladıklarını belirten Elçin, pazarlama ağı içerisinde önemli bir yere sahip olan dijital reklam başta olmak üzere yeni nesil reklam araçları ve yöntemleri konusunda da katılımcılara bilgi verilmesinin planlandığını kaydetti.

Elçin, “Tek başına resmi ilan gelirleri yazılı basın sektörünün kalkınması ve yaşamını devam ettirmesi için yeterli olmamaktadır. Basın İlan Kurumu’nun bu ve benzeri projelerdeki öncelikli amacı da yerel gazetelerin sadece resmi ilan gelirleriyle değil, ticari reklam gibi önemli gelir kaynağından pay alabilir konuma getirmek ve dijital reklam piyasalarına da paydaş olmalarını sağlamaktır” ifadelerini kullandı.

Programda Kuzey Anadolu Kalkınma Ajansı Genel Sekreter Vekili Serkan Genç ile Kastamonu Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Erkan Yılmaz da selamlama konuşması yaptı.
Eğitim programı 16 Eylül Cumartesi günü Doğa Kültür Köyü’nde düzenlenecek sertifika töreniyle sona erecek. Kapanış programına BİK Genel Müdürü Yakup Karaca da katılacak.

Bu gönderiyi paylaş