Genel Müdür Karaca: Dijital medya yazılı basının rakibi değil, yol arkadaşıdır

Genel Müdür Karaca: Dijital medya yazılı basının rakibi değil, yol arkadaşıdır

Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdürü Yakup Karaca, “Dijital medya asla rakibimiz değil, bugünden gelecek için çözüm ortaklığı kurduğumuz bir yol arkadaşıdır. Bunu, bu şekilde kesinlikle zihnimize yerleştirmemiz gerekiyor” dedi.

Eklenme: 18 Ekim 2017 - 15:47 / Son Güncelleme: 18 Ekim 2017 - 15:47

Basın İlan Kurumu (BİK) ile Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) işbirliğiyle, Zonguldak’ta yerel basın çalışanlarına yönelik “Yerel Basında İnternet Haberciliğinin İyileştirilmesi Projesi” kapsamında düzenlenen eğitim sona erdi.

İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü brifing salonunda gerçekleştirilen katılım belgesini törenine katılan BİK Genel Müdürü Yakup Karaca, dijital medyanın çığ gibi büyüyen gücü karşısında bir şey yapılamıyorsa, akılcı davranmak, yeni senaryolar üretmek ve yeni projeler geliştirmek zorunda olduklarını söyledi.

Dijital medyanın yıllar içinde kaydettiği büyümeye ilişkin istatistiki rakamları paylaşan Karaca, dijital medya büyümesi karşısında yazılı basının tiraj ve okur kaybettiğini belirterek, “Bizler bu eğitim faaliyetleriyle doğru yolda olduğumuzu düşünüyoruz. Elimizden geldiği kadar basınımızın bilhassa yapısal ve dijital dönüşümü konusunda ihtiyaç duyduğu her türlü eğitim desteğini vermek istiyoruz. Gazetelerimizin bunu tek başına başarmaları mümkün olmadığını görerek, nitelikli eleman desteğinden yeni medya yatırımlarına kadar birçok alanda proje geliştiriyoruz. Yazılı basınımızın dijital dönüşümünü tamamlaması öncelikli hedeflerimiz arasındadır. Hem sizlerin hem de bizlerin stratejisi belli; dijital medya asla rakibimiz değil, bugünden gelecek için çözüm ortaklığı kurduğumuz bir yol arkadaşı. Yazılı basın gazeteciliğinde kazandığımız tecrübeyi, bilgi ve birikimi dijital medyaya da taşıyacağız. İki elimizde iki ayrı mecramız olacak. Bunu, bu şekilde kesinlikle zihnimize yerleştirmemiz gerekiyor” diye konuştu.

Karaca, gazetelerin dijital yayıncılık faaliyetine geçtiklerinde ellerinde sadece fiziki baskıya ait bir reklam geliri kaldığının farkında olduklarının altını çizerek, şöyle konuştu:

“Yerel basınımızın internet haberciliğini ve bu haberciliğin yapıldığı mecrayı iyileştireceğiz. Bunun için KOSGEB ile iki ayrı proje geliştirdik. Önce gazetelerin siteleri belli seviyeye, kaliteye gelecek, ardından da gazetelerimizin internet sayfalarına ülke çapında faaliyet gösteren büyük ticari kuruluşlarımızın, uluslararası firmaların reklamlarını almalarını sağlayacağız.”

Karaca, içerik oluşturma konusunda özgün haberciliğin ön sırada tutulması gerektiğini de vurgulayarak, “Şayet bu yapılamayacaksa bizim felaketimiz olur. Bizler içerik oluşturma konusunda ciddi nitelikli eleman ihtiyacı sıkıntımız olduğunu biliyoruz” değerlendirmesinde bulundu.

Vali Yardımcısı Hüseyin Ergi ise, gerçekleştirilen faaliyetlerin sektörün geleceği adına mutluluk verici olduğunu belirterek, sektörün daha iyi yerlere geleceğini düşündüğünü aktardı.

BAKKA Proje İzleme Birimi Uzmanı Ümran Öztürk Demiray da, bölgede yürütülen projeler, verilen destekler ve destek programları hakkında bilgi verdi.

Eğitime katılan gazetecilere katılım belgelerinin dağıtıldığı törene Zonguldak Belediye Başkan Yardımcısı Erol Yılmaz, BAKKA Proje İzleme Birimi Uzmanı Ümran Öztürk Demiray, İl Kültür ve Turizm Müdürü Zekai Kasap, İŞKUR İl Müdürü Gönül Demirsu ile Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Haluk Birsen ve gazeteciler katıldı.

Bu gönderiyi paylaş