İlan Hizmetleri Müdürü Çam: 2016’da resmi ilan ve reklam pastası 424 milyon lirayı aştı

İlan Hizmetleri Müdürü Çam: 2016’da resmi ilan ve reklam pastası 424 milyon lirayı aştı

Basın İlan Kurumu (BİK) İlan Hizmetleri Müdürü İdris A. Çam, geçtiğimiz yıl BİK ve valilikler aracılığıyla ülke genelinde 424 milyon 575 bin Türk Lirası tutarında resmi ilan ve reklam dağıtımı gerçekleştirildiğini bildirdi.

Eklenme: 2 Ekim 2017 - 13:53 / Son Güncelleme: 2 Ekim 2017 - 13:53

Kocaeli’nin Darıca ilçesinde bulunan Bayramoğlu Sosyal Tesisileri’nde gazetecilere yönelik düzenlenen eğitim semineri, “Kurum Mevzuatı, Resmi İlan ve Reklamlar ile Bunları yayınlayacak Süreli Yayınlar Yönetmeliği’nin Genel Uygulama Esas ve Usulleri” başlıklı oturumla devam etti.

İlan Hizmetleri Müdürü İdris A. Çam, gazete temsilcilerine katımları nedeniyle teşekkür ederek başladığı konuşmasında, BİK’in kuruluş esasları ve görevleri hakkında bilgi verdi.

BİK’in, Genel Kurulun belirlediği esas ve kurallar çerçevesinde resmi ilan ve reklamların süreli yayınlarda yayımlatılmasına aracılık ettiğini kaydeden Çam, İstanbul, Ankara ve İzmir illerinde şube açılmasının kanunla düzenlendiğini, diğer illerde şube açılması konusunda ise Genel Kurulun yetkili kılındığını ifade etti.

Halihazırda 41 ilde şube müdürlüğünün bulunduğunu anlatan Çam, TÜİK verilerine göre Türkiye genelinde 6 bin 265 gazete ve dergi yayınlandığını, kurum görev alanında ise Eylül ayı itibariyle bin 375 adet gazete ve derginin yer aldığını belirterek, “Bunlardan 640 adedi resmi ilan yayınıyla ilgili gazeteler, diğer 735 adedi ise yalnız reklam yayınlayan gazete-dergilerdir. Bekleme süresi içerisinde 22 adet gazete yayın hayatını sürdürmektedir. Buna mukabil valiliklerin görev alanında yaklaşık 550 gazete resmi ilan yayınlamaktadır. Dolayısıyla resmi ilan yayınıyla alakalı gazetelerin Türkiye genelindeki sayısı yaklaşık bin 200 adettir.” dedi.

Kurum görev alanında bulunan gazetelere 2016 yılında 265 milyon 134 bin 379 Türk Lirası tutarında resmi ilan, 103 milyon 563 bin 281 Türk Lirası tutarında da resmi reklam ve hususi ilan dağıtımının gerçekleştirildiğini vurgulayan Çam, “Aynı dönemde valiliklerin görev alanında bulunan gazetelere 55 milyon 877 bin 788 Türk Lirası karşılığı resmi ilan dağıtımı yapıldı. Tüm bu rakamları alt alta yazdığımızda ülkemizdeki resmi ilan ve reklam pastası hacim büyüklüğünün 424 milyon 575 bin 449 liraya ulaştığını memnuniyetle ifade etmek isterim” değerlendirmesinde bulundu.

BİK’in çağa ayak uydurabilmek ve yeni bir vizyon belirlemek adına önemli çalışmalar yaptığını anlatan Çam, şu uyarılarda bulundu:

“Bildiğiniz üzere kurumumuz görev alanındaki gazetelerin resmi ilan yayınlaması için belirlenen kriterler, 5 Ekim 2016 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan ve geneli itibariyle 1 Ocak 2017 tarihinde yürürlüğe giren Resmi İlan ve Reklamlar ile Bunları Yayınlayacak Süreli Yayınlar Yönetmeliği ile düzenlenmiştir. Yeni yönetmeliğimiz hakkında gazetelerimizin gerekli önlemleri alması, ayrıca gazetelerinize sevk edilen ilanların zamanında ve genel baskılarda kullanılmasına dikkat edilmesi gerekmektedir. Diğer yandan eski adıyla icmal varakaları yeni adıyla aylık beyannamelerin kurumumuza mevzuatla belirtilen zamanda ve eksiksiz gönderilmesi, ayrıca taslakta bırakılmaması büyük önem taşıyor.”

Görev alanındaki gazetelerin aylık beyannameleri ile ekleri, bayi beyanları ve basılı nüshaların PDF’lerinin kuruma ulaştırılmasına dair işlemlerin uzun süredir elektronik ortamda gerçekleştirildiğini belirten Çam, resmi ilan ve reklamların elektronik ortamda alınarak gazetelere yine aynı yolla dağıtılmasının iletişimde kolaylık sağladığı gibi, zaman ve kağıt israfını büyük oranda önlediğini kaydetti.

Çam, konuşmasının sonunda yazılı basının geleceğe hazırlanması için yapılan çalışmalardan bahsederek, gazetelerin internet sitelerinde yer alan dijital pano uygulaması ve resmi ilan portalı www.ilan.gov.tr hakkında bilgi verdi.

Çam’ın ardından İlan Hizmetleri Müdürlüğü personelleri Oytun Yukaruç ve Hande Bayram tarafından Kurum Mevzuatı ve Resmi İlan ve Reklamlar ile Bunları Yayınlayacak Süreli Yayınlar Yönetmeliği’nin uygulama esas ve usulleri hakkında sunum yapıldı.

Gerçekleştirilen sunumda, yönetmeliğin asgari yüzölçüm, asgari kadro, asgari kadrolarda gösterileceklerin nitelikleri, asgari fili satış adetleri, esas ve ek göstergeler, aylık beyannamelerin nasıl ve ne şekilde gönderileceği ile süreli yayınların isim değişikliklerine dair işlemler ayrıntılı olarak katılımcılara aktarıldı.

Bu gönderiyi paylaş