Karaca: Dijital dönüşüm sürecinde yerel basınımızın yanında olacağız

Karaca: Dijital dönüşüm sürecinde yerel basınımızın yanında olacağız

Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Yakup Karaca, resmi ilan ve reklamların gazetelerin internet sitelerinde de yayınlanmasının gündeme gelebileceğini belirterek, “Çok yakın bir zamanda resmi ilanların yayın mecrası dijital platformlar olabilir. Kurum olarak, dijital dönüşümün gerçekleşeceği önümüzdeki bu süreçte yerel basınımızın yanında olacağız” dedi.

Eklenme: 24 Mayıs 2017 - 10:06 / Son Güncelleme: 24 Mayıs 2017 - 10:06

Bir dizi ziyaret ve temaslarda bulunmak üzere Muğla’ya gelen Yakup Karaca, yerel gazete sahipleri ve temsilcileri ile buluştu. Menteşe Öğretmenevi’nde düzenlenen toplantıya, Basın İlan Kurumu (BİK) Genel Müdür Yardımcısı Cem Elçin, İlan Hizmetleri Müdürü A. İdris Çam, Kontrol Hizmetleri Müdür Yardımcısı Burak Orhan, Muğla Şube Müdürü M. Ali Köseoğlu’nun yanı sıra Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) İl Müdürü İlyas Sarıyerli, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) İl Müdürü Gökhan Akaydın, Güney Ege Kalkınma Ajansı (GEKA) İl Temsilcisi Mehmet Yasin, Muğla Büyükşehir Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Cem Kaytan, Muğla Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Süleyman Akbulut, Fethiye Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Seda Köktener ve yerel gazetelerin temsilcileri katıldı.

“BİK İle Gazeteler Birlikte Bir Bütün”

Genel Müdür Karaca, meseleleri istişare etmek, gazetelerin taleplerinin almak ve Kurum hakkında bilgi vermek amacıyla toplantının düzenlendiğini belirterek, “Basın İlan Kurumu ile gazeteler arasındaki ilişki, diğer sektörlerin ve kurumların ilişkileri göz önünde bulundurulduğunda biraz daha farklı olduğunu görüyoruz. Bizim sizlerden talebimiz olduğu gibi sizlerin de bizlerden talepleri oluyor. Bu anlamda görüşmemizde sizlerle paylaşmak istediğimiz hususlar var. Yine sizlerin görüşlerini dinleyecek ve gelen sorularınızı da cevaplandırmaya çalışacağız. Bizler, Basın İlan Kurumu’nu basın sektöründen veya gazetelerden ayrı görmüyoruz; Kurumumuz ve gazeteler birlikte bir bütünüz” dedi.

Dijital çağa girilmesiyle birlikte basının sektöründe de yeni bir atılım dönemine girildiğini kaydeden Karaca, dijital çağın gazeteler başta olmak üzere medyanın genelini etkilediğini ve bir şekilde onları değiştirerek dönüştürmeye muktedir olduğunu ifade etti.  Karaca, gerçekleştirilen toplantının ana gündeminin de yerel basının dijital dönüşümü ve bu konu üzerine fikir alışverişi şeklinde olacağını belirtti.

Gazeteciliğin her şeyden önce bir kamu hizmeti olduğunu anlatan Karaca, “Bu hizmet gerçekleştirilirken aynı zamanda ticari ve ekonomik bir faaliyet de söz konusu. Eğer gazetelerin faaliyetlerini gerçekleştirmelerini sağlayacak bir geliri olmazsa, kamu hizmetini sürdürmeleri de mümkün değil. Basın İlan Kurumu, 1961 yılından bu yana aracılık görevini üstelendiği resmi ilan ve reklamlarla, gazetelerimizin ekonomik ihtiyaçlarını karşılamalarına destek oluyor” ifadelerini kullandı.

BİK Genel Müdürü Yakup Karaca, Muğla’da yerel gazetelerin temsilcileri ile bir araya geldi. Toplantıya yerel medya temsilcileri yoğun ilgi gösterdi..

“Gazeteciliğin Ruhu Etkileniyor”

Ülke genelindeki pek çok gazetenin neredeyse tek gelirinin resmi ilan ve reklam gelirleri olduğunu aktaran Karaca, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Bizim Kurum olarak verdiğimiz bu desteğe hiçbir sözümüz yok. Aksine sizlerin yanında yer almaktan mutluluk duyuyoruz. Ancak sadece resmi ilan ve reklam gelirine bağlı olarak yaşayan işletmeler, gazeteciliğin ruhunu etkiliyor, ne yazık ki mesleki sorunları beraberinde getiriyor. Üstelik girdiğimiz dijital çağda gazetecilik faaliyeti, bugünkü yapılanlarla, şu anda yaptığınız yayınlarla kesinlikle aynı olmayacak. Belki resmi ilan ve reklamlar, gazetelerin internet sayfalarında yayınlanmaya başlayacak. Çok yakın bir zamanda resmi ilanların yayın mecrası dijital platformlar olabilir. Bu nedenle mümkün olan en kısa sürede gazetelerimizin internet sayfalarını yenilenip daha profesyonel hale getirmeliyiz. Bunu yaparken de asla kendinizi yalnız hissetmeyiniz. Elbette Basın İlan Kurumu olarak, dijital dönüşümün gerçekleşeceği önümüzdeki bu süreçte yerel basınımızın yanında olacağız. Her türlü desteği de vereceğiz. Hem gazetelerimizin internet sitelerinin geliştirilmesi hem de dijital reklam piyasasında yer edinmeleri için proje hazırlıklarımız da sürüyor. Çalışmalarınızı bu yönde hızlandırmanızda büyük yarar görüyorum. Resmi ilan ve reklam yayınlama hakkı noktasında bir kayba uğramanızı asla istemeyiz.”

Sektörün yapısal sorunlarının çözüme ilişkin yoğun bir çaba harcandığını kaydeden Karaca, İŞKUR, KOSGEB ve Kalkınma Ajansları başta olmak üzere birçok kurum ve kuruluşla imzalanan protokoller çerçevesinde hazırlanan projelerin de birer birer hayata geçirildiğini sözlerine ekledi.

Toplantı, karşılıklı görüş alışverişi ve gazete temsilcilerinin sorularının cevaplandırılmasının ardından sona erdi.

Bu gönderiyi paylaş