Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı başladı

Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı başladı

Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından İstanbul Valiliği ile İstanbul Kalkınma Ajansı işbirliğiyle kamu kurumları ve yerel yönetimlerin personellerine yönelik olarak düzenlenen “Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı” başladı. BİK Genel Müdürü Yakup Karaca, “Bu eğitim programı ile hem vatandaşa verilecek hizmetlerin tanıtımında hem de kurumlar arası ilişkilerde kalitenin ve verimliliğin artacağına inanıyorum” dedi.

Eklenme: 11 Eylül 2017 - 09:10 / Son Güncelleme: 11 Eylül 2017 - 9:10

İstanbul’da düzenlenen Kurumsal İletişim Uygulamaları ve Yönetimi Eğitim Programı’nın açılış konuşmasını yapan Genel Müdür Yakup Karaca, etkinliğin iki önemli hedefinin olduğunu söyledi. Bunlardan birincisinin BİK ile İstanbul’da bulunan kamu kurumları ve yerel yönetimlerle ilişki düzeyinin artırılması ve daha sağlıklı yürütülmesi olduğunu anlatan Karaca, bir diğer amacının da devlet kurumlarındaki iletişim ve halkla ilişkiler ağırlıklı çalışan birimlerinde verilen hizmet kalitesinin günümüz koşullarına uygun hale getirilmesi olduğunu vurguladı.

İletişim dünyasının içinde bir kurum olarak, kamu kurumlarının da ihtiyaç duyduğu bir alanda etkinlik düzenlemeyi uygun bulduklarını ifade eden Genel Müdür Karaca, “İstanbul’daki kurumlarımız ve onların temsilcileri ile bir araya gelme düşüncemiz vardı, bu vesileyle bunu sağlamış olduk. Eğitimi verecek hocalarımız güzel bir içerik hazırladı. Eğimlerin üç günü burada devam edecek. Ardından sizleri Genel Müdürlük binamızda ağırlamayı düşünüyoruz. Kurumuza dair bilgi yerinde vermeyi daha uygun gördük. Son iki günkü eğitimlerimizi ve sertifika törenini ise Kocaeli’nin Darıca ilçesinde bulunan Sosyal Tesislerimizde gerçekleştireceğiz. Teknolojide yaşanan hızlı değişim bu tür eğitimleri zorunlu kılıyor. Bu eğitim programı ile hem vatandaşa verilecek hizmetlerin tanıtımında hem de kurumlar arası ilişkilerde kalitenin ve verimliliğin artacağına inanıyorum. Karşılıklı memnuniyet duyulduğu bir durum ortaya çıkarsa inşallah her yıl bu eğitim programını düzenlemeye gayret edeceğiz” dedi.

“Resmi ilanlar devletin egemenliğine işaret ediyor”

Basın İlan Kurumu’nun resmi ilanların gazetelere dağıtılmasına ilişkin yaşanan aksaklıkların giderilmesi amacıyla 1961 yılında 195 Sayılı Kanun ile kurulduğunu kaydeden Genel Müdür Karaca, Kurumun görevinin; kamunun faaliyetlerinin kamuoyuna duyurulmasına aracılık etmek olduğunu söyledi. Genel Karaca, bunun resmi ilanlar yoluyla gerçekleştirildiğini belirterek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Resmi ilanların yayımlanması devletin bir görevi olduğu kadar aynı zamanda egemenliğine de işaret eden bir durum. Aynen para basmak gibi. Her egemen ülke kendi parasını kendi basar. Ülkemiz bunu Darphane aracılığıyla yapıyor. Resmi ilanların da gazetelerde yayımlanmasına Basın İlan Kurumu aracılık ediyor. Paranın olmadığını bir düşünün, ticari hayat duracaktır. Resmi ilanları da bu şekilde görürsek önemini daha iyi anlarız diye düşünüyorum. Resmi ilanlara ilişkin ülkemizde hem hukuki hem de akademik çalışmalar yok denecek kadar az. Öyle olunca kamuoyu da resmi ilanları gazetelerde yayımlanan, küçük puntolu, tasarımsız, eski dille yazılmış metinler olarak biliyor. Halbuki resmi ilanlar bir anlamda nedeyse insanlık tarihiyle yaşıt. Sadece kullanılan mecra ve araç günü koşullarına göre değişiyor.”

“Yazılı basın sektörüne yönelik çözümler üretiyoruz”

Resmi ilanların mobil telefonlar üzerinden takip edilebildiği bir dönemin yaşandığını vurgulayan Genel Müdür Karaca, istihdam, ürettiği katma değer ve ülke ekonomisine katkısı nedeniyle yazılı basının bir sektör olarak görülmesinin önemine işaret etti. Basın İlan Kurumu’nun bir süredir yazılı basın sektörünün dijital dönüşümü ve yapısal sorunlarının çözümüne yönelik projeler ürettiğine değinen Genel Müdür Karaca, bir yandan gazetelerin baskı ve içerik kalitesini artıracak kontrolleri yaparken, diğer yandan da dijital yayıncılığa teşvik etmeye çalıştıklarını söyledi.

Genel Müdür Karaca, “Esasen bu söylediklerimiz daha ziyade yerel gazeteler için geçerli. Yaygın gazeteler, yani büyük gazetelerimiz bunu zaten ticari kaygılarla uzun zamandan beri başlatmış durumdalar. Tüm gayretimiz yerel medya dediğimiz veya yerel gazeteler dediğimiz işletmelerimizde bu farkındalığı yaratmak. KOSGEB, İŞKUR, Kalkınma Ajansları gibi kurumlarımızın, Avrupa Birliği fonlarının desteği ile yerel gazetelerimizin yanında yer almaya çalışıyoruz. Görev alanımızda bulunan bütün gazetelerimizin internet sitesi sahibi olmasını sağladık. Şimdi bu sitelerin hem görsel olarak iyi bir yere gelmesi hem de nitelikli bir içeriğe kavuşmalarını arzu ediyoruz. Buna yönelik çalışmalarımız sürüyor. Ayrıca gazetelerin fiziki baskılarının yanında internet sitelerinin de dijital reklam piyasasına entegre olmaları hayati önem taşıyor. Buna yönelik de bir projemiz var. İnşallah önümüzdeki yıl içinde bu iki hayati çalışmayı tamamlamış olacağız” ifadelerini kullandı.

Genel Müdür Karaca, konuşmasının sonunda katılımcılara teşekkür ederek, eğitim programının başarılı ve verimli geçmesi temennisinde bulundu.

Daha sonra Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Deniz Sezgin Emüler’in konuşmacı olarak yer aldığı programın ilk oturumuna geçildi.

Bu gönderiyi paylaş