Medya’da reklamcılığın geliştirilmesi semineri başladı

Medya’da reklamcılığın geliştirilmesi semineri başladı

Basın İlan Kurumu (BİK) Ordu Şube Müdürlüğü ve Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı (DOKA) işbirliği ile Ordu’da yerel gazeteleri kapsayan “Medyada Reklamcılığın Geliştirilmesi” konulu eğitim semineri başladı.

Eklenme: 17 Temmuz 2018 - 14:00 / Son Güncelleme: 17 Temmuz 2018 - 14:00

Ordu Ticaret Borsası Toplantı salonunda iki gün devam edecek olan Seminerin açılış konuşmasını Basın İlan Kurumu Ordu Şube Müdürü Murat Yürekli yaptı. Basın İlan Kurumu’nun son yıllarda yerel medyanın yapısal değişimine yönelik önemli projeler ürettiğini belirten Yürekli şöyle konuştu: “Basın İlan Kurumu özellikle son yıllarda gazetelerimiz ve dergilerimize yönelik önemli projeler geliştirmektedir.  Tüm dünyada yaşanan dijital dönüşüm Türkiye’de yerel basını da etki altına almıştır. Bu noktada kurumumuz son birkaç yıldan beri özellikle yerel gazetelerimize destek noktasında önemli projeler uygulamaktadır. Bu projelerden biri de Medyada yerel reklamcılığın geliştirilmesidir. Bugün burada “Yerel Medya’da Reklamcılığın geliştirilmesi “ konusunda değerli hocamız Hasan Fehmi Ketenci sizlere oldukça önemli bilgiler aktaracaktır.  Malumunuz olduğu üzere yerel gazetelerimizin en büyük sorunlarının başında reklam gelmektedir. Reklam alanlarının çoğaltılması için yapılması gerekenler bu iki gün boyunca irdelenecektir. Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı’nın destekleri ile yapılan bu projede amaç, yerel gazetelerimizin dijital süreçte reklam politikalarının yeniden belirlenmesine katkı sunmaktır.”

Basın İlan Kurumu Proje Sorumlusu Cenk Koray Doğan da, Kurumun yaptığı projelerle ilgili bilgiler vererek, Ordu’da düzenlenen bu projenin yerel gazetelere önemli bir katkı sunacağını söyledi. Gazeteciliğin artık mecra değişimine doğru yöneldiğini belirten Doğan konuşmasını şöyle sürdürdü: “Basın İlan Kurumu, resmî ve aktif görevi olan ‘İlan ve reklamlara aracılık etme’ dışında birçok önemli çalışmalara da imza atmaktadır. Gazetecilik bildiğiniz gibi artık mecra değişikliğine gidiyor. Dijital mecranın hayatımızda önemli bir yeri var. Bu açıdan bu projeler büyük önem arz ediyor. Projelerimiz yapısal değişime yönelik ve dijital dönüşüm üzerine kuruludur. Yapısal değişime dönük projeler içerisinde içerik uygulamaları başta olmak üzere, nitelikli personel uygulamalarına katkı sunan projeler de var. Özellikle bu noktada sektöre nitelikli personel kazandırma noktasında önemli adımlar attık. Yine Kalkınma Ajansları, İŞKUR, KOSGEB  ve diğer kurumlarla işbirliği yaparak sektöre daha fazla katkı sunmanın gayreti içerisindeyiz.

Dünyada medya şu veya bu şekilde destekleniyor. Avrupa’daki diğer başka ülkelerde de bunun örnekleri var. Türkiye’de ise bu destek resmî ilan yoluyla ve Basın İlan Kurumu aracılığı ile veriliyor. Kurumumuz bu açıdan dünyadaki örnekleri arasında bize göre çok şık bir mekanizmaya sahip. Özellikle son yıllarda geliştirdiğimiz projeler bu mekanizmaya zenginlik katıyor. Bu projeleri tüm Türkiye’ye yaymayı düşünüyoruz. Ordu’da da ilk kez böyle bir proje uyguluyoruz. Proje uygulamasını daha sonra tüm Karadeniz sathına inşallah yayacağız. “

Kocaeli Üniversitesi ve İstanbul Aydın Üniversitesi  İletişim Fakültesi Öğretim Görevlisi Hasan Fehmi Ketenci tarafından iki gün süreyle verilecek eğitim programında; Türkiye’de ve Dünya’da Reklamcılık Olgusu ve Dijital Reklamcılık, Reklam Kampanyaları, Yaratıcı Strateji Planlama, Reklam Yazarlığı, Reklam Kampanyaları, Uygulama, Üretim ve Değerlendirme Süreci, Dijital Reklamcılıkta Örnek Uygulamalar, İkna Stratejisi ve Reklam, Sanal Ortamda Bütünleşik Pazarlama, Dijital Pazarlama, Marka Yönetiminde ve Reklamcılıkta Yeni Açılımlar, Yerel Basında Reklamcılık ve Reklam Tasarımcılığı konuları ele alınacak.

Eğitim Semineri sonunda 18 Temmuz Çarşamba günü Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Yakup Karaca’nın da katılacağı bir törenle katılımcılara sertifikaları verilecek.

Bu gönderiyi paylaş