Yeni nesil gazeteciler için eğitim ve istihdam programı

Yeni nesil gazeteciler için eğitim ve istihdam programı

Basın İlan Kurumu ve Türkiye İş Kurumu (İŞKUR) tarafından yeni nesil gazeteci yetiştirmek amacıyla “Yeni Nesil Gazetecilik Eğitim ve İstihdam Programı” düzenlendi.

Eklenme: 10 Mayıs 2017 - 12:51 / Son Güncelleme: 10 Mayıs 2017 - 12:51

Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Yakup Karaca, program dolayısıyla Ankara Üniversitesi Rektörlüğünde düzenlenen etkinlikte, birçok sektörde olduğu gibi medya sektöründe de istihdamın önemli bir sorun olduğunu söyledi. Kurum olarak sorumluluk alanlarına giren yazılı basın kuruluşlarıyla her zaman yakın işbirliği içerisinde olduklarını vurgulayan Karaca, gazetelerin ihtiyaç duyduğu elemanlara nitelik kazandırmak ve onlara istihdam sağlayabilmek için “Yeni Nesil Gazetecilik Eğitim ve İstihdam Programı”nı başlattıklarını bildirdi.

Karaca ‘Basın İlan Kurumu genel müdürü olarak şuana kadar programla ilgili gelişmeleri büyük bir memnuniyetle karşılıyorum. Nihayetinde bu iş eğitim amaçlı olarak başlamış olmakla birlikte istihdam boyutunun katılması buna çok ayrı prestijli bir konum kazandırmış oldu. Bunun sebebini sizler benden daha iyi görüyorsunuz eminim. Çünkü ülkemizin her konuda her sektörde mutlak surette istihdam hedefleri var, bunların gerçekleşmesi lazım’ diye konuştu.

Basın İlan Kurumunun görev ve sorumluluklarıyla ilgili de bilgiler veren Karaca, merkez İstanbul olmak üzere 41 ilde teşkilatlarının bulunduğunu belirtti.

Gazetelerin internet sitelerinin tasarım boyutu ve alt yapı açısından uluslararası standartlara uygun hale getirilmesi için bazı adımlar atacaklarını bildirerek, yerel gazetelerin internet sitelerinin dijital reklam piyasasına entegre edecek bir proje üzerinde de çalıştıklarını söyleyen Karaca şunları söyledi;

YAZILI BASININ DİJİTALE GEÇMESİNDE ÖNCÜ OLUYORUZ

Basın İlan Kurumu sadece basınımıza para dağıtarak yardım eden bir kurum değil. Dünyada da basının artık dijitale dönüşüm eğilimi var. Medyamız, basınımız aslında bu süreci başlatanların başında gelmesi gerekiyor. Teknolojik gelişmeler bütün sektörlerde olduğu gibi basın sektörünü de oldukça değiştirdi.

Kendi görev ve faaliyet alanımız itibariyle de kurum olarak dijital dönüşüm sürecine girmiş durumdayız . Bunu gazetelerimizle birlikte yaşıyoruz. Gazetelerimizin kağıt nüshaları baskılarının yanı sıra dijital nüshaları da yani internet sayfalarını da standartlara uygun bir hale gelmesi için bir takım telkinlerde bulunuyoruz. Yetmediği yerde teşviklerde bulunuyoruz daha da yetmedi tedbirlerde bulunuyoruz. Kurum olarak elimizden geldiği kadar gazetelerimizin önünü açmaya çalışacağız.

İki önemli projemiz var ona da değinmem gerekir. Birincisi gazetelerimizin internet sayfalarının uluslararası standartı yakalaması. Bu sayfaların hem teknoloji olarak hem alt yapı yani hosting hizmetleri ve aynı zamanda da tasarruf boyutu diğer tarafta  ajanslarla entegrasyonu sağlayacak bir yapıda sektörümüze yardımcı olmaya çalışacağız.

KOSGEB yetkililerine çok teşekkür ediyoruz. Biz kendilerine bu projelerin desteklenmesi için müracaat ettik onlar memnuniyetle kabul ettiler.

İkinci bir projemizde dijital reklam. Bütün yerel gazetelerimizin internet ölçümlerini bir araya topladık. Onları ölçüyoruz. Bu dijital reklamcılık konusunda uzman firma aracılığıyla gazetelerimizin dijital reklam piyasasını entegrasyonunu amaçlıyoruz.

GAZETELERİMİZE VEFA BORCUMUZ VAR

Yani analog yayıncılık dönemi yerini dijital yayıncılığa bırakıyor. Biz kurum olarak ilan.gov.tr sayfamızı yayına aldık. 60 senedir beraber çalıştığımız, yazılı basın sektörüne hakikaten bu kritik dönemde bir vefa borcumuz olduğunu düşünerek resmi ilanların yanı sıra gayret ve çabalarımızla reklam piyasasI ve pazarıyla da buluşmalarını sağlayacağız. Ben bu dönüşümün bir parçası olmanızı şiddetle öneriyorum.

Basınımızın dijitale dönüşümü sorununun yanında bir de yapısal problemleri var. Buna çözüm olması için Yeni Nesil Gazetecilik ve İstihdam Programı başlattık. Elimizden geldiği kadar bunu yaymaya çalışıyoruz. İstanbul’da gazete temsilcilerine ne tür çalışanlara ihtiyaçları olduğunu sorduk. Ona göre bir müfredat çıkardık. 50 kursiyerle bu çalışmayı yaptık. Ve sonuçta 25’e yakın istihdam sağladık. ancak bu sayı yeterli mi değil mi tartışılır. Sektörün bu alanlardaki ihtiyaçlarını gidermeye çalışacağız. Bu projelerimizde de KOSGEB, Kalkınma Ajansları ve İŞKUR’un desteğini hep yanımızda gördük.

Programa, Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) Başkan Yardımcısı Süleyman İslamoğlu, İŞKUR Aktif İşgücü Hizmetleri Dairesi Başkanı Mehmet Aslan, Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Nazmi Bilgin, Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdülrezak Altun, davetliler ve programın kursiyerleri katıldı.

Bu gönderiyi paylaş