Yerel medyada reklamcılık geliştirilecek

Yerel medyada reklamcılık geliştirilecek

Basın İlan Kurumu ve Mevlana Kalkınma Ajansı işbirliği ile Konya İli Yerel Medyada Reklamcılığın Geliştirilmesi Projesi başladı. Basın İlan Kurumu Proje Koordinatörü Cenk Koray Doğan, yerel basında dijital dönüşümleri sağlamaya yönelik çalışmalar yürüttüklerini söyledi.

Eklenme: 19 Aralık 2017 - 11:44 / Son Güncelleme: 19 Aralık 2017 - 11:44

Bayır Diamond Otel’de yerel basın temsilcilerinin ve basın mensuplarının katılımıyla 3 gün boyunca sürecek projede alanında uzman kişilerce reklam, pazarlama ve kurumsal iletişim üzerine eğitimler verilecek. Bursa Basın İlan Kurumu İl Müdürü Osman Başeğmez ile Basın Yayın ve Enformasyon Konya İl Müdürü Abdurrahman Fidancı’nın da katılım sağladığı projenin açılışında konuşan Konya Basın İlan Kurumu İl Müdürü Özden Konur, basın ve reklamcılığın geliştirilmesi için programlar gerçekleştirdiklerini belitti.

Konur, “Türkiye standartlarında belli bir seviyeyi yakalamış, hatta Türkiye’ye öncü olabilecek kalitede nitelikli insanların olduğu bir kentte yaşamaktan gurur duyuyoruz. Bizim bilgiyi sürekli geliştirmemiz gerekiyor. Zaman hızla akıyor ve teknolojik gelişmeler sürüyor. Bizim bunlara adaptasyon sağlamamız gerekiyor. Adaptasyon sağlarken de değerli hocalarımız, akademisyenlerimiz ve bu işte uzman kişilerin birtakım görüşlerini almamız gerekiyor. İnşallah bu organizasyonumuzun reklamcılığın geliştirilmesine ve sizlere ışık tutacağı kanaatindeyim” dedi.

Basında Dijital dönüşüm vurgusu

Yerel basında reklamcılığın geliştirilmesi için dünya genelindeki örnekleri temel alarak çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Basın İlan Kurumu Proje Koordinatörü Cenk Koray Doğan ise, “Son 5 yıldır artarak devam eden kararlılıkla basında dijital dönüşüm gündemimizde. Basın İlan Kurumu, günümüz bilişim çağının ruhuna uygun bir şekilde çalışmalarını sürdürüyor. Kendi bünyesinde birçok işi elektronik ortamda hallediyor. Diğer yandan ülke genelindeki bütün gazetelerimize internet haber sitesi kurmayı zorunlu kıldık. Gazetelerin yapısal sorunlarının çözümü ve dijital dönüşümleri sağlamaya yönelik genel müdürlükte projeler yazıyoruz. İŞKUR ile gerçekleştirdiğimiz protokol kapsamında yeni nesil gazetecilik ve istihdam programlarını devreye soktuk. Bu programla sektöre nitelikli gazeteciler kazandırmaya çalıştık. Basın İlan Kurumu Bursa İl Müdürü Osman Başeğmez, Bursa’da bunu uyguladı. 25 katılımcıdan 25’i istihdam oldu. İnşallah bunu Konya’da da yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Gazetelerin kalitesi artırılacak

Basın İlan Kurumu’nun dijital dönüşümde önemli bir görev üstlendiğinin altını çizen Doğan, konuşmasını şöyle tamamladı: “7 coğrafi bölgemizde yazılı basın dijital dönüşüm çalıştayları düzenledik. Burada sektörün önde gelen profesyonelleriyle gençleri buluşturarak geleceğe dair bir yol haritası oluşturmaya çalıştık. Biz gazetelerimizin yapısal sorunlarını çözümleyip dijital dönüşümlerini tamamlayarak yeni sürece adapte olmasını istiyoruz. Geleneksel medyadaki hünerlerinizi dijital medyaya da taşımanızı ve buradan da bir gelir kapınızın olmasını istiyoruz. Basın İlan Kurumu taşın altına elini koyarak dijital dönüşüm sürecinde önemli bir görev üstleniyor. Hazırladığımız projelere uygun senaryoları hayata geçirmek istiyoruz. Bunlardan birincisi internet haber sitelerinin iyileştirilmesi projesidir.  Bu projeyle gazetelerimizin internet haber sitelerini belirli bir seviyenin üzerine çıkarmak istiyoruz. 2. projemiz ise internet haber sitelerinin dijital reklam piyasasıyla entegrasyonu. Buradaki hedefimiz ise kaliteli yayıncılık yapan internet haber sitelerimizi dijital reklam verenlerle buluşturmak.”

Bu gönderiyi paylaş