“Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi” konulu online eğitim düzenlendi

“Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi” konulu online eğitim düzenlendi

Basın İlan Kurumu (BİK) tarafından Sakarya, Bolu, Zonguldak ve Düzce’de yayın yapan gazetelerin çalışan ve yöneticilerine yönelik “Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi” konulu çevrimiçi eğitim verildi.

Eklenme: 14 Ekim 2021 - 17:07 / Son Güncelleme: 15 Ekim 2021 - 7:55

Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü ve Basın İlan Kurumu Sakarya Şube Müdürlüğü işbirliğiyle Sakarya, Bolu, Zonguldak ve Düzce’de resmi ilan ve reklam alma hakkını haiz gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik çevrimiçi eğitim gerçekleştirildi.

Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi “ konulu online eğitimde gazetelerin web siteleri için trafiğin önemi, arama motorları ve sosyal medya yönetimi, haber üretimi kolaylaştıran dijital uygulamalar ve Google web araçlarının kullanımı gibi konular ele alındı.

BİK Sakarya Şube Müdürü İbrahim Çorbacı takdim konuşmasında, eğitimlerle Türk basının gelişimi için sürekli çalıştıklarını belirtirken Genel Müdür Rıdvan Duran’ın talimatıyla eğitimlerin hız kesmeden, çeşitlenerek devam edeceği bilgisini paylaştı. Basının dijital dönüşüme uyum sürecinde gösterdikleri yakın ilgiden ötürü Basın İlan Kurumunun Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın nezdinde tüm çalışanlarına teşekkürlerini ileterek sözlerini sonlandırdı.

BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik’in eğitimci olduğu çevrimiçi görüşmede gazetelerin dijital yayıncılıkta hızlı yol kat etmeleri gerektiği vurgulandı.

Basın İlan Kurumunun dijital dönüşümü desteklediğine bu kapsamda web sitelerini için verilen ek göstergeye değinen Çeltik, dijital mecranın gazetelerce doğru kullanılmasının birçok avantajı beraberinde getireceğini belirtti. Konuyu detaylandırarak, “Dijital yayıncılık sadece yapmak için yapılabilecek bir iş değil. Gazetelerin tiraj rakamları gibi haber sitelerinin de trafik rakamları var. Bizler Google Analytics yardımı ile bu trafiğin hangi kanal üzerinden geldiğini, okurların demografik özellikleri gibi bir çok özelliği öğrenebiliyoruz. Elimizde bu verilerle birlikte bulunduğumuz bölgede ek kaynak oluşturabilecek reklam modelleri üzerinde çalışırsak, gerçek manada bu mecraya eğilirsek mükafatını muhakkak alırız” dedi.

Gazetelerin imtiyaz sahiplerinin dijital mecralara yoğunlaşması gerektiğini belirten Çeltik, “Haber üretimi yapıyorsanız içerik elbette ki çok kıymetli fakat bunun yanında kullandığınız yazılım ve tasarım da haber sitenizin bilinirliğiniz için önemli bir etken. Arama motorları için uygun hazırlanan içeriğiniz, Google News’e kayıtlı alan adınız ve arama motoru optimizasyonu çalışmalarınız daha geniş hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayacak ve dijital mecradaki varlığınızı güçlendirecektir.” dedi.

Bugüne kadar 450’nin üzerinde basın mensubunun bu eğitimlerden istifade ettiğini belirten Türker Çeltik, eğitimi alan basın mensuplarından olumlu dönüşler aldıklarına ve bunun kendileri için iyi bir motivasyon kaynağı olduğunu ifade ederek katılımcılara teşekkürlerini iletti.

Çevrimiçi buluşma gazetecilerin sorularının cevaplanmasıyla son buldu.

Bu gönderiyi paylaş