Kayseri, Nevşehir ve Sivas’ta Reklamcılığın Geliştirilmesi Eğitimi

Kayseri, Nevşehir ve Sivas’ta Reklamcılığın Geliştirilmesi Eğitimi

Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü tarafından, Kayseri, Nevşehir ve Sivas’ta basın işletmelerinde çalışanlara yönelik olarak “Yerel Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi ” eğitimi düzenlendi.

Eklenme: 8 Aralık 2021 - 19:10 / Son Güncelleme: 8 Aralık 2021 - 19:11

Kayseri, Nevşehir ve Sivas’ta resmi ilan ve reklam alan gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik olarak çevrimiçi buluşma gerçekleştirildi. İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel tarafından verilen eğitimde, Türkiye’de reklamcılık serüveni, medyanın dijitalleşmesi ve yeni medyada reklamcılık konuları ele alındı.

Basın İlan Kurumu Kayseri Şube Müdürü Emrullah Kaya açılış konuşmasında yoğun ilgilerinden ötürü gazetecilere ve eğitmen Cihat Zafer Demirel’e teşekkürlerini sundu.

Cihat Zafer Demirel eğitimine katılanlara, sektörel sorunlarının neler olduğunu sorarak başladı. Demirel, nitelikli eleman istihdamı, ilan ve reklam gelirlerinde azalma, dijital dönüşüme entegrasyonun zorlukları, baskı teknolojilerindeki değişim vb. başlıklarda sıralanan sorunlara yönelik çözüm önerilerini, mesleki tecrübeleri üzerinden aktardı.

Eğitimde gazetecilere resmi ilan gelirlerine ek olarak dijital reklam gelirleri elde edilmesinin önemini güncel sektörel raporlarda yer alan verilerle aktaran Demirel, pandemi sürecinde değeri artan internet haberciliğinin etik, doğru ve sağlıklı bir biçimde gerçek gazeteciler tarafından yapılmasının önemi üzerinde durdu.

Geleneksel gazetecilik kültürüne sahip olan gazetecilerin, tecrübelerini dijital mecralara taşımasının beklendiğini belirten Demirel, geçmiş tecrübelerin korunarak basın işletmelerinin çağa ayak uydurmasına ihtiyaç duyulduğunu söyleyerek Basın İlan Kurumunun tüm bu adaptasyon sürecinde yerel basının yanında olduğunun da altını çizdi.

Yerel basında reklamcılığın ve haberciliğin geliştirilmesine yönelik eğitimlere Basın İlan Kurumu ve Genel Müdür Rıdvan Duran’ın önem verdiğini ve imkan sağladığını söyleyen Demirel, pandemiden önce yüz yüze yapılan eğitimlerin, kısıtlama günlerinde hız kesmeden online olarak devam ettiğini, ülke genelinde binin üzerinde gazeteciyle bu eğitimler vasıtasıyla buluştuklarını aktaran Cihat Zafer Demirel, dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın tarihi, gelişmesi ve bugün gelinen nokta konusunda akademik çalışmalardan ve ilginç örneklerden oluşan bir sunum gerçekleştirdi.

Bu gönderiyi paylaş