Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü ve Basın İlan Kurumu Adana Şube Müdürlüğü işbirliğiyle Adana, Niğde ve Osmaniye’de resmi ilan ve reklam alma hakkını haiz gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik çevrimiçi eğitim yapıldı.
BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik’in eğitimci olduğu “Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi “ konulu online buluşmada gazetelerin web siteleri için trafiğin önemi, arama motorları ve sosyal medya yönetimi, haber üretimini kolaylaştıran dijital uygulamalar ve Google web araçlarının kullanımı konuları ele alındı.
Haber web siteleri için mobil duyarlı tasarım, güçlü bir yazılım ve Google News kaydının olmazsa olmaz olduğunu belirten Çeltik ardından Google News, Google Analytics, Google Search Console, Google Trends, Google Ads gibi araçlar ile bu araçların kullanılması ile sağlanacak avantajlar hakkında bilgilendirmelerde bulundu.
Türker Çeltik eğitimde; yerel gazetelerin, ulusal yayın yapan haber siteleri ile benzer kategori yapılarına dikkat çekerek yerel gazetelerin, özellikle kendi bölgeleriyle ilgili habere odaklanması gerektiği ve kazanılan zamanın SEO uyumlu içerikler üretmek için kullanılmasının daha doğru bir strateji olacağını belirtti.
Basın İlan Kurumunun dijital dönüşümü desteklediğine ve dijital mecranın gazete sahiplerince benimsenmesi için ek göstergenin uygulandığına değinen Çeltik, gazetelerin dijital mecralardaki reklam pastasından pay alabilmek için dijital varlıklarını güçlendirmesi gerektiğini belirtti. Bu durumun gazete işletmecilerinin internet sitelerini gelir elde edilebilecekleri ayrı birer işletme olarak değerlendirmesiyle, mecranın dinamiklerine uygun olarak hareket etmesiyle mümkün olabileceğinin altı çizildi.
Bölge gazetelerinin çalışanlarının yoğun ilgi gösterdiği eğitim, gazetecilerin sorularının cevaplanmasıyla son buldu. Eğitime katılanlara “Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi Sertifikası” verilecek.