KOCAELİ/BİK- Kocaeli’nin Darıca ilçesinde bulunan Bayramoğlu Tatil Köyü’nde düzenlenen eğitim seminerinde İlan Hizmetleri Müdürü İdris A. Çam, resmi ilan ve reklam yayınlayan gazeteler ile Basın İlan Kurumu Mevzuatına dair ayrıntılı bilgi verdi.
Kurumun, 195 sayılı Kanun kapsamında Genel Kurul’un belirlediği esas ve usuller çerçevesinde resmi ilan ve reklamların yayınlanmasına aracılık ettiklerini belirten Çam, “Göreve başladığım 2003 yılında 6 şubemiz bulunmaktaydı. Resmi ilan yayınlayan gazetelerin sayısı 73, yalnız reklam yayınlayan gazete ve dergilerin sayısı ise 150’ydi. Bugün ülke genelinde 41 şubemiz faaliyet göstermektedir. Kurumumuz görev alanındaki gazete ve dergilerin toplamı ise Ağustos 2016 itibariyle bin 452 adettir. Bunlardan 653 adeti resmi ilan yayınıyla ilgili gazeteler, diğer 797 adeti yalnız reklam yayınlayan gazete ve dergilerdir. Valiliklerin görev alanında bulunan 40 ilde 546 gazete resmi ilan yayınlamaktadır” dedi.
İlan Hizmetleri Müdürlüğü Şef Yardımcısı Yunus Emre Uzel ise, önümüzdeki günlerde Resmi Gazete’de yayınlanması beklenen “Resmi İlan ve Reklamlar ile Bunları Yayınlayacak Süreli Yayınlar Yönetmeliğinin” gerekçelerini katılımcılarla paylaştı.
Daha sonra Uzel ve aynı müdürlükten Erkan Günay, yürürlüğe girecek yönetmelik ile halı hazırda uygulanan 67 Sayılı Genel Kurul Kararı’nın maddeler üzerinden karşılaştırmasını yaparak, değişen uygulama ve kararlara ilişkin detayları anlattı.
“Basın İlan Kurumu, hizmetlerinin tümünü dijital platforma taşıyacak”
Günün son oturumunda Bilgi İşlem Hizmetleri Müdürlüğü Bilgi Sistemleri Yöneticisi Fatih Teke, yeni yönetmelik sonrası icmal varakalarının internet sistemi üzerinden alınması ve yayınlanması noktasında yapılması gerekenleri katılımcılara aktardı. Teke, gazetelerin alabilecekleri ek göstergeler hakkında da bilgi verdi.
Teke, “Dijital dönüşüm sadece ülkemizin değil tüm dünyanın üzerinde durduğu önemli bir konudur. Kurumlar artık tüm süreçlerini dijitalleştirerek maliyetlerini azaltmakta ve zaman tasarrufu sağlayarak yapılan işlerin de kalitesini artırmaktadır. Basın İlan Kurumu Bilgi İşlem Müdürlüğü olarak verdiğimiz hizmetlerin tümünü dijitalleştirerek hizmetlerimizin kalitesini arttırmak, 7/24 erişilebilirliği sağlamak en önemli misyonumuz olmuştur. Bu bağlamda ‘dijitalleşen toplum, gelişen toplum’ düsturu ile hizmetlerimize yenilerini ekleyerek çalışmalarımıza devam edeceğiz” değerlendirmesinde bulundu.
Bilgi İşlem Hizmetleri Müdürlüğü Bilgi Sistemleri Yöneticisi Fatih Teke (sağ-1), günün son oturumunda katılımcılara, icmal varakalarının internet sisteminden alınmasına ilişkin bilgi verdi.
Basın İlan Kurumu eğitim seminerinin yarınki programında Kontrol Hizmetleri Müdürü İbrahim Delibaş, “Resmi İlanlar ve Reklamlar ile Bunları Yayınlayacak Süreli Yayınlar Yönetmeliği’nin Kontrolleri Düzenleyen Maddeleri”; Müdürlük Şefi Murat Arslanoğlu ve Ramazan Çırakoğlu ise, “Gazetelerin Kontrol ve Denetleme Usulleri” konulu sunumlarını gerçekleştirecek.
Soru-cevap bölümü ve genel değerlendirmelerin ardından seminer, Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Canbey’in kapanış konuşması ile sona erecek.