Kocaeli’nin Darıca ilçesinde bulunan Bayramoğlu Sosyal Tesisleri’nde gazetecilerin katılımıyla gerçekleştirilen eğitim seminerinin ikinci gününün son iki oturumunda BİK’in dijital dönüşüm projeleri hakkında katılımcılara bilgi verildi.
“Yerel Basında Dijital Dönüşüm” başlıklı oturumda, bir haber sitesinin en kısa sürede nasıl kurulabileceği, haber sitelerinde yaşanan genel sorunlar, içerik oluşturma ve yayınlama, reklam yönetimi, yerel gazetelerin web sitelerinde karşılaşılan problemler, örnekler üzerinden anlatıldı.
BİK’in gazetelerin web sitelerinden istediği şartları karşılaması da öngörülen projeden yararlanmak isteyen basın işletmelerinin, internet sitelerinin iyileştirilmesi veya yenilenmesi karşılığında KOSGEB’ten yüzde 50’ye kadar maddi destek alabileceği belirtildi.
“Yerel Yazılı Basının Dijital Reklam Piyasasına Entegrasyonu” başlıklı oturumda ise, gazete reklamcılığına ilişkin rakamlarda düşme görülürken, dijital reklam harcamalarında görülen artışa dikkat çekildi.
Dijital reklamcılık formatları, dijital reklamcılık satış modelleri, dijital reklamcılık teknolojileri hakkında da bilgi verilen oturumda, gazetelerin internet sitelerine nasıl reklam alabileceğine ilişkin değerlendirmelerde bulunuldu.
Ülkemizde özellikle yerel gazetelerin internet sitelerine reklam alamaması sorunun nedenleri üzerinde durulan oturumda, yerel gazetelerin internet siteleri üzerinden örnekler verilerek, temel sorunlar; satış pazarlama eksikliği, operasyonel yetersizlikler, teknolojik yetersizlikler ve tasarımsal eksikler olarak sıralandı.
Yerel Basının Dijital Reklam Piyasasına Entegrasyonu Projesi’nin tespit edilen temel sorunları gidermeye yönelik çözümler ürettiği belirtilen oturumda, projeye dahil olan basın kuruluşlarına verilecek destekler ayrıntılı olarak anlatıldı.