Proje, Ordu ilinde yayın yapan Resmi ilan yayınlama hakkını haiz 12 gazetenin çalışanlarından toplam 24kişinin katılımıyla gerçekleştirilecek. Katılımcılara, deneyimsel öğrenme teknikleri ile reklamcılık sektörü hakkında bilgi ve becerilerinin güçlendirilmesi, ekonomik bir değer olarak gazete işletmelerinde reklamcılığın farkındalığının oluşturulması konularında eğitim verilecek.
Beklenen Sonuçlar
Eğitimin verileceği Ordu ilinde 750.000 kişi ikamet etmekte, 12 yerel gazete yayın yapmaktadır. Ordu İlinin büyüklüğü ve gazete sayısı göz önünde bulundurulduğunda eğitim sonrası doğrudan etkilenecek kitlenin oldukça fazla olduğu görülmektedir.
Ordu ilindeki alt vasıflı gazeteler ve internet haberciliği ile uğraşan kişiler de istedikleri takdirde katılımcı olarak eğitime iştirak edebilecekler, aldıkları temel reklamcılık eğitimi yanında günümüz teknolojileriyle hayatımıza giren dijital reklam konusunda da kendilerini geliştirebileceklerdir.
Eğitim, talep edilen teknik desteğin içeriğinde belirtilen müfredata uygun olarak, alanında uzman eğitmenler tarafından verilecektir. Eğitim sonucunda katılımcılara “Medyada Dijital Reklamcılık Eğitim sertifikası” verilecektir. Planlanan eğitim sonrasında elde edilmesi hedeflenen çıktılar aşağıda sıralanmıştır:
Kısa vadede;
- Demokrasinin en önemli öğelerinden biri olan yerel gazetelerin gelirlerinin artırılması
- İllerdeki Reklam potansiyelinin ortaya çıkarılıp, gazete ve internet siteleri ile ticari kuruluşlar arasında işbirliğinin temin edilmesi
- Dijital gazetelerin daha iyi tanıtılıp satış ve pazarlamaya katkı sağlanması.
- Yapılacak eğitim sonrası yerel gazeteler ile ticari işletmelerin iletişiminin güçlendirilmesi.
- Yerel gazetelerin dijital ortamda da reklam almalarının sağlanması ve bu alandaki eksikliğin giderilmesi.
- Basın işletmelerinin rekabet edebilirliğinin ve sürekliliğinin artırılması.
Uzun vadede;
- Basın işletmelerine ek kaynak yaratarak yayın hayatlarını devam ettirilmelerine yardımcı olunması
- Gazetecilik alanında istihdamın artırılması
- Gazetelerin yeni teknolojilerle tanışması ve bunları uygulaması.
- Reklam veren firmalara faaliyetlerinin tanıtılması yoluyla ekonomik girdi kazandırılması.