Mardin, Batman, Şırnak ve Siirt illerinde yer alan Kamu Kurum ve Kuruluşlarının, Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü birimlerinde çalışanlarına yönelik olarak düzenlenen ve personelin bilgi ve becerilerinin güçlendirilmesi ve Kurumların hizmet kalitesi niteliklerinin artırılmasını amaçlayan seminerin açılış konuşmasını Basın İlan Kurumu Mardin Şube Müdürü Adnan Günbegi yaptı. Günbegi konuşmasında, “2009 yılında Kurumda işe başladım. 2014 yılında Mardin’e tayinim çıktı o günden bugüne görevimi en iyi şekilde ifa etmeme imkan sağlayan Genel Müdürümüz Yakup Karaca ve Mardin Valisi Sayın Mustafa Yaman’a projede emeğini esirgemeyen DİKA Genel Sekreteri Yılmaz Altındağ’a teşekkür ediyorum. Basın İlan Kurumunun aslî görevi, resmi ilanların gazetelere eşit ve adil şekilde dağıtılmasını sağlamak; bu asli görevin yanında eğitim faaliyetleri de yapıyoruz. Bu eğitim programında özetle Kamu Kurumlarının vatandaşla olan iletişiminin iyileştirilmesini amaçlıyoruz. Bu bizim Mardin’de ikinci eğitim projemiz daha önce gazetecilere yönelik yazılı basında mizanpaj ve haber dilinin iyileştirilmesi eğitimi verdik. Burada görevlisiniz ve bize emanetsiniz, eğitiminizin verimli geçmesini diliyorum” dedi.
Daha sonra söz alan Basın İlan Kurumu Proje Koordinatörü Cenk Koray Doğan, “Mardin ilindeki ikinci projemiz. Siz Kamu Kurum ve Kuruluşlarının temsilcisi olarak buradasınız. Proje bölge ihtiyaçlarına yönelik hazırlanmıştır. Bu eğitimle resmi kurumların vatandaşla arasındaki diyaloğunun daha rahat sağlanması, halkın zihnindeki kamu kurum ve kuruluşu algısının değişmesine yardımcı olacaktır. İletişim bir kurum için verimliliğin ve kalitenin temelidir. Ayrıca Mardin’de bunu uyguluyor olmamızdan memnuniyet duyuyoruz. Mardin Şube Müdürlüğüne bu projeyi gerçekleştirdiği için teşekkür ediyorum. Projelerimizi üretirken Kalkınma Ajansları, KOSGEB ya da İŞKUR gibi kurumlardan destek sağlıyoruz. Dört gün sürecek bu eğitimin sizlere faydalı olacağını düşünüyorum. Sizin katılımınız çok önemliydi, çevre şehirlerden gelenlere de teşekkür ediyorum.” dedi.
Resmi kurumlarla vatandaş arasındaki diyaloğun daha rahat sağlanması, kurumların ürettikleri hizmetlerde vatandaş memnuniyetinin artırılması, kamuya olan güven ve algının olumlu yönde değişmesinin hedeflendiği eğitim dört gün sürecek ve Dr. Ayşe Kocabacak tarafından gerçekleştirilecek.