“Güçlenerek ilerlemek istiyoruz”
Yerel basının daha iyi duruma gelmesi için Basın İlan Kurumu’nun çalışmalarının her geçen gün yoğunlaştığını belirten Şube Müdürü Yürekli; “Basın İlan Kurumu özellikle yerel gazetelerimizin gelişmesi ve dijital sürece uyumu noktasında önemli çalışmalara imza atmaktadır. Bu çerçevede son birkaç yıldan beri sürdürdüğümüz projelerde kurumumuzun önemli bir paydaşı olan Kalkınma Ajanslarının desteği ile Yerel Medya’nın güçlenerek yoluna devam etmesi en büyük hedefimizdir” dedi.
“24 katılımcı eğitim alacak”
Basın İlan Kurumu Proje Grubu tarafından hazırlanan projenin özellikle gazetelerin gelirlerini artırma noktasında büyük önem taşıdığını belirten Yürekli sözlerini şöyle sürdürdü,” “Basın İlan Kurumu Ordu Şube Müdürlüğü tarafından DOKA’ya (Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı) sunduğumuz “Yerel Medya’da Dijital Reklamcılığın Geliştirilmesi” konulu eğitim projemiz kabul gördü. Bununla ilgili olarak Trabzon’da sözleşmeyi imzaladık. Önümüzdeki birkaç ay içerisinde de Yerel Medya’dan 24 katılımcıyı kapsayan bir eğitim programı düzenleyeceğiz. Programda konusunda uzman kişiler tarafından şu ana başlıkların ele alınması planlanıyor; Türkiye’de ve Dünya’da Reklamcılık Olgusu ve Dijital Reklamcılık, Reklam Kampanyaları, Yaratıcı Strateji Planlama, Reklam Yazarlığı, Reklam Kampanyaları, Uygulama, Üretim ve Değerlendirme Süreci, Dijital Reklamcılıkta Örnek Uygulamalar, İkna Stratejisi ve Reklam, Sanal Ortamda Bütünleşik Pazarlama, Dijital Pazarlama, Marka Yönetiminde ve Reklamcılıkta Yeni Açılımlar, Yerel Basında Reklamcılık ve Reklam Tasarımcılığı vb.”
“Gazeteler dijital süreci kullanacak”
“Yerel Medya’da Dijital Reklamcılığın Geliştirilmesi” projesinin yerel basına kısa ve uzun vadede çok yararları olacağının altını çizen Yürekli; “Bu Proje ile kısa vadede, yerel gazetelerin gelirlerinin artırılması, Ordu ilindeki reklam potansiyelinin ortaya çıkarılıp, gazete ve internet siteleri ile ticari kuruluşların daha iyi tanıtılıp satış ve pazarlamaya katkı sağlanması, yerel gazeteler ile ticari işletmelerin iletişiminin güçlendirilmesi, yerel gazetelerin dijital medyadan reklam almalarının sağlanması ve bu alandaki eksikliğin giderilmesi, istihdamın artırılması ve yerel gazetelerimizin dijital süreci daha etkin kullanması noktasında önemli katkı sunacaktır” ifadelerini kullandı.