Basın İlan Kurumu tarafından elektronik ortamda İLANBİS üzerinden ilân verenlerden alınması ve süreli yayınlara dağıtılmasının sağlanmasıyla ilgili usul ve esasların belirlendiği düzenleme, 1 Temmuz 2017 tarihinde yürürlüğe girmek üzere Resmi Gazetenin 12 Ocak 2017 tarihli 29946 sayısında yayımlanmıştı.
Resmi ilân ve reklâmlar artık elektronik ortamda alınıp dağıtılacak
Resmi Gazetede yayımlanan Yönetmelikle Resmî İlân ve Reklâm Yayınına İlişkin Usûl ve Esaslar Yetkili kullanıcıların belirlenmesi ve değişikliği başlığı altında, Kullanıcı işlemleri, resmî ilânların tahmini bedelinin hesaplanması ve fatura tanzimi, yayınlama yöntemi, resmî ilân ve reklâmların gönderilmesi, onayı, süreli yayınlara dağıtımı, özel ilân ve reklâmların dağıtımı ve geri bildirim maddeleri yeniden düzenlendi.
Buna göre İLANBİS üzerinden resmi ilân ve reklâmların Kuruma gönderilmesi, bunların düzeltilmesi, teyit veya iptal edilmesi gibi işlemlerin yapılması için ilân veren tarafından iki kişiden az olmamak üzere yetkili kullanıcı belirlenecek.
İLANBİS üzerinden verilecek resmi ilân ve reklâmlar hakkındaki yayın talimatı, ilân metni ve görseli ile tahmini yayın bedelinin yatırıldığını gösterir ödeme belgesi yayın tarihinden en az 5 iş günü önce yetkili kullanıcı tarafından İLANBİS’e kaydedilecek.
İlan ve reklâmlar kontrol edilerek onaylanacak
İLANBİS üzerinden verilecek resmi ilân ve reklâmlar ilgili Basın İlan Kurumu Şube Müdürlükleri tarafından kontrol edilerek onaylanacak. Mevzuata aykırı yayın talimatları ile yayın talepleri ve benzeri istekler ise onaylanmayacak.
Onaylanan resmi ilân ve reklâmlar, yayınlanacağı süreli yayınlara İLANBİS üzerinden sevk edilecek.
Onaylanan ilânlarda değişiklik yapılamayacak
İlan verenler onay bekleyen resmi ilân ve reklâmlar üzerinde her türlü değişiklik yapma ile iptal etme hakkına sahip olacak. Ancak, ilân verenler Kurum tarafından onaylanan resmi ilân ve reklâmlara ilişkin değişiklik yapamayacak.
Resmi Gazete’de yayımlanan ilgili bölümün tamamı için tıklayın