Basın İlan Kurumu’nun, İŞKUR işbirliği ile başlattığı eğitim programına, basın sektörünün usta isimleri konuk olmaya devam ediyor. Bu kapsamda Türkiye gazetesi haber müdürü Fatih Selek “Politika Haberciliği”, Demirören Medya Dijital Medya Koordinatörü Bülent Ayanoğlu “Dijital Habercilik” konularında bilgilendirmelerde bulundu.
Fatih Selek politikanın Türkiye için önemine şu sözleriyle vurgu yaptı: “Türkiye çok politik bir ülke. Politik bir ülke olarak politikayı, siyaseti çok fazla konuşuyoruz. Basın ve siyasettin iç içe olduğu ülkelerde basın siyaset birbirinden besleniyor. Bu yüzden politika bizim yayın organları için vazgeçilmez bir unsurdur.”
“Siyaset ve basın iç içe”
“Siyaset ve basın hep iç içe olduğundan birbirlerine mecbur kalmışlardır” diyerek siyaset ve basının arasındaki bütünlüğe değinen Fatih Selek, konuşmasına şu örnekle devam etti, “Milli mücadele yıllarında gazeteler propaganda aracı olarak kullanılıyordu. Demokrat Parti’yle birlikte gazetelerin sahiplik yapısı değişti. Basının sahiplik yapısı değiştikçe medyayla siyaset arasındaki makas daha da daralmış oldu.”
Selek “Herkesin kendine göre küçük medya mecraları var. Her yayın organı kendi politikasını, yayın çizgisini habere yansıtarak kendi okuyucu kitlesine ulaşmayı hedefliyor. Bir haberi diğer haberlerden ayıran nedir? İşte editör bu farklılığı ortaya çıkarmak için uğraşıyor” diyerek bu mecrada editoryal sürecin önemine değindi.
Önem verilerek yapılan bir haberin akşam gündem değişince çöpe atılmak zorunda kalındığını, ertesi gün olunca haberin bayatladığını, bu yüzden herkesin her şeyden haberdar olduğu ortamda gazetecinin farkını ortaya koyması gerektiğine dikkat çeken Selek, Gazeteciliğin geleceğine ilişkin öngörüsünü ise “Gazeteciliğin öleceğini düşünmüyorum ama evrim geçirecektir” ifadeleriyle özetledi.
Son olarak ise katılımcılara “Bir şeye karşı ilgili olun. Örneğin; politika istiyorsanız politikacıları, bakanlar kurulunu, bakanları takip edin. Gündemde ne olup ne bitiyorsa bilin. Sıradan olaylar içinden farklı ne çıkarabilirim diye kendinizi test edin” tavsiyesinde bulundu.
Katılımcılara, Dijital Habercilik konusunda bilgilendirmelerde bulunan Bülent Ayanoğlu ise “Bütün internet siteleri birbirine benziyor. İnternet dediğimiz şey de bitiyor artık. En büyük ihtiyacımız herkesin ulaşamadığı özel haberlerin yapılması” diyerek söze başladı.
“Google bize, biz de ona muhtacız”
Ayanoğlu “Google bize, biz de ona muhtacız. Google ‘bana özel içerik yani özel haber lazım’ diyor”, “Gençsiniz. E- ticaret ve kodlama işlerine yoğunlaşabilirsiniz. Kendinizi bu alanda geliştirebilirsiniz” diyerek katılımcılara dijital habercilik konusunda ipuçları verirken, dijital ortamda yapılabilecek iş alanları hakkında da görüşlerini aktardı.