İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından Basın İlan Kurumu Şube Müdürlükleri işbirliğiyle düzenlenen online eğitimler kapsamında Kırşehir, Kırıkkale, Kastamonu, Karabük, Çankırı, Bartın, Manisa ve Çorum’da resmi ilan ve reklam yayınlama hakkı bulunan basın işletmelerinin yetkilileri, çalışanları; BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik tarafından dijital yayıncılık uygulamaları konusunda bilgilendirildi.
BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik, yayıncılıkta içerik ve kullanılan tekniklerle rekabette öne çıkmanın, dijital uygulamaları doğru kullanmanın önemine değindi. Kullanıcıların sadece ülkemizde değil dünyada da en fazla tercih ettiği arama motoru olan Google’ın haberciler için çeşitli uygulamaları olduğunu, bu uygulamaların detaylarını katılımcılarla paylaştı.
BİK Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın yerel gazetelerin, internet ortamında yayın yaparak daha geniş kitlelere ulaşması, bu sayede ekonomik olarak daha fazla gelir elde etme fırsatları olduğuna inandığını, bu düşünceden hareketle eğitimlere ayrıca önem verdiğini belirten Türker Çeltik, eğitim boyunca sorulan soruları yanıtladı.
Basın kuruluşlarının dijital dönüşüme ayak uyduracak birikim ve altyapıya sahip olmasının artık çok değerli hale geldiğini, Google News kaydı olan haber sitelerinin yaptıkları işlerde öne çıkabileceğine değinen BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik; Google Analytics, Google Search Console, Google Trends, Google Ads gibi araçları kullanmak ve bu araçlar yoluyla haber sitelerinin performans analizlerini yapmanın, Google arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanın, yerel habercilikte kullanılacak doğru anahtar kelimelerin seçiminin haberciliğe katkıları hakkında tecrübelerini aktardı.