Gazete işletmelerine yönelik olarak düzenlenen eğitimde Türkiye’de reklamcılık serüveni, medyanın dijitalleşmesi ve yeni medyada reklamcılık konuları ele alındı.
Çevrimiçi buluşmaya BİK Diyarbakır Şube Müdürü Osman Başeğmez, şube çalışanları, Diyarbakır, Mardin, Bingöl ve Muş’ta, resmi ilan ve reklam yayınlama hakkı bulunan gazetelerin yöneticileri ile çalışanları katıldı.
Programın açılışında konuşan BİK Diyarbakır Şube Müdürü Osman Başeğmez, “Diyarbakır Şube Müdürlüğümüz görev alanındaki Mardin, Bingöl, Muş illerimizi kapsayan “Yerel Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi” konulu online eğitime 41 gazeteden 68 basın mensubu katılım gösterdi. Sayın Cihat Zafer Demirel hocamızın keyifli anlatımları sayesinde “Yerel Basında Reklamcılık” konusunda önemli bir farkındalığın oluşmasına katkı sunacağına inanıyorum. Geçtiğimiz ay da Batman, Siirt ve Şırnak illerimizde yayın yapan 38 gazeteciye eğitim verilmişti. Böylece, bölgemizde eğitim alan gazeteci sayısı toplam 106 oldu.
Genel Müdürümüz Sayın Rıdvan Duran’ın bölgemizi ziyaretleri sırasında sektörden eğitim talepleri gelmişti. Genel Müdürümüzün talimatlarıyla bu talepleri karşılamış olduk. Eğitimin yapılmasında emeği geçen İnsan Kaynakları Müdürlüğümüze, değerli hocamız Sayın Zafer Cihat Demirel’e şahsım ve şube müdürlüğüm adına teşekkür ediyorum.” dedi.
İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel eğitimlerinde, katılımcıların talep ve önerileriyle zenginleşen başlıklarda, nitelikli eleman istihdamı, ilan ve reklam gelirlerinin nasıl arttırılabileceği, yeni medya ve dijital dönüşüme entegrasyonun getirdiği fırsatlar ve zorluklar, baskı teknolojilerindeki hızlı değişim gibi teknik ve teorik sorunlarla birlikte gazetecilik geleneğinin yaşatılmasına yönelik önerilerini, mesleki tecrübeler ve araştırma raporları üzerinden aktardı.
Gazetecilere resmi ilan gelirleri dışında internet sitelerine alacakları dijital reklamlarla ek gelir kaynağı sağlamaları ve kalıcı bir gelire sahip olmaları konularında bilgiler verildi.
Geçmişten günümüze değişen reklamcılık anlayışını, dijital, advertorial, web ve mobil reklamcılık kavramları üzerinden katılımcılara aktaran Demirel, çevrimiçi buluşmalarla yerel basının daha etkili ve güçlü olmasını, dijital mecralarda da yayın kalitesinin arttırılması ve bunun reklam gelirlerinin artması yönünde bir katkı sağlamasını amaçladıklarını belirtti.
Online eğitim, soru-cevap oturumu ile sona erdi.