BİK Trabzon Şube Müdürü Ali Nuhoğlu, Gümüşhane Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Sezai Köprülü ve Gümüşhane merkez ve ilçelerdeki gazetelerin temsilcilerinin katıldığı toplantıda BİK Kurumsal İletişim Müşaviri Cihat Zafer Demirel, katılımcılara yerel basında reklamcılığın geliştirilmesi hakkında bilgi verdi.
Eğitimde, reklam sektöründe yer almak isteyen ve bu alanda mesleki hedefleri olan yerel gazetecilere, ihtiyaç duyacakları temel donanımı kazandıracak, aynı zamanda medya sektöründe çalışacak olan gazetecilere de sıklıkla karşılaşacakları reklam kavramına dijital, advertorial, web reklam vb. ilişkin bilgiler, geçmişten günümüze reklamcılık tarihinden, yerli ve yabancı reklamlardan ilginç örnekler içeren bir sunumla paylaşıldı.
Katılımcıların kısa ve uzun vadede, demokrasinin en önemli ve kılcal damarlarından biri olan yerel basına ek kaynak yaratılması, illerdeki dijital reklam potansiyelinin ortaya çıkarılarak, gazete ve internet siteleri ile ticari kuruluşları arasında işbirliği sağlayacak satış ve pazarlamaya katkı verilmesi, yerel gazeteler ile ticari işletmeler arasındaki iletişimin güçlendirilmesi, yerel medyanın dijital mecradan daha kolay reklam almalarının sağlanması ve bu alandaki eksikliğin giderilmesi, basın işletmelerinin rekabet edebilirliğinin ve sürekliliğinin artırılması, basın işletmelerine ek kaynak yaratılarak yayın hayatlarını devam ettirilmelerine imkân tanınması, dijital reklamcılığın etkin kullanımıyla gazetecilik alanında istihdamın artırılması, reklam veren kuruluşlara faaliyetlerinin tanıtılması yoluyla ekonomik girdi kazandırılması gibi başlıklarda neler yapılabileceğine dair interaktif bir eğitim verildi.
Dijitalleşmenin kaçınılmaz olduğuna, BİK Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın yerel medyada dijitalleşmeye verdiği önem ve desteğe vurgu yapan Demirel, “Artık dijitalleşme kaçınılmaz. Dijitalleşmenin çok önemli avantajları var fakat gazetelerin ve gazetecilerin de ayakta tutulması gerekir. Bu nedenle gazetelerin dijital dönüşüm süreçleri desteklenmeli” dedi.
Gümüşhane’deki gazete temsilcilerinin görüşlerini bildirdiği toplantıda, gazetelerin dijital dönüşümüne ilişkin görüş alışverişlerinde bulunuldu, basın işletmelerinin sorunlarının tespiti ve çözüm önerilerine yer verildi.