BİK Yönetim Kurulu Üyesi, İÜ İletişim Fakültesi Dekan Vekili ve İÜ Kurumsal Kimlik Sorumlusu Rektör Danışmanı Prof. Dr. Ergün Yolcu, kurumsal iletişimin kurumsal kimlik süreci ile başladığını anlatarak başladığı sunumunda, kurumsal kimliğin, bir kurumun kendisini ifade etmesine ve insanların kurumları tanımlarken, hatırlarken ilişki kurmalarına izin verdiği anlamlar topluluğu olduğuna dikkat çekti.
“Kurum kimliği kurumları kamuoyunun nezdinde görsel hale getirir ve akılda kalmasını sağlar”
İstanbul Üniversitesi’ndeki kurumsal kimlik sorumluluğu vazifesini uzun zamandır devam ettiren Yolcu, kendi tecrübelerini akademik bilgileriyle harmanlayarak katılımcılara aktardı.
Sunumunda “Kurum kimliği, ayrıca, bir kurumun uzun dönemde stratejik olarak planlanmış amaçlarına ve arzu edilen imaja sahip olabilmesi için, kurum kişiliğini iç ve dış hedef gruplarına tanıtması olarak da açıklanabilir. Bu nedenle kurumsal kimlik bir bütün olarak düşülmeli ve ona göre tasarlanmalıdır. Kurumsal kimlik, organizasyonların doğası kendi bağımsız kimliklerini oluşturur. Bütün şirketler bir kurumsal kimliğe sahiptir ve bunu daha etkili hale getirmek ve kaynakları daha etkili kullanmak için kurum kimliğinden yaralanırlar.
Kurumsal kimlik ayrıca bir kurumun kendisinin temsil etme biçimi olarak da nitelendirilebilir. Pazarlamada bir kurumun görünen yüzüne verilen isimdir ve kurumun kendini ifade şekli olarak ifade edilir. Kurumsal kimlik, kurumların hedef kitlelerindeki iç ve dış sosyal gruplarla gerçekleştirdiği tüm iletişim stratejilerinin yapı taşını oluşturmaktadır. Kişiler, bir ürün veya hizmete ilişkin seçimlerini kurumların kimliklerine göre yaparlar. Bu nedenle kurum kimliği kurumları, ürünlerini ve hizmetleri kamuoyunun nezdinde görsel hale getirir ve akılda kalmasını sağlar.” ifadelerine yer verdi.
Profesör Yolcu, Son yıllarda yeni kurum ve kuruluşların kurum kimliğine verdiği önemin giderek arttığının altını çizerek bir diğer önemli konu olan kamu kurumlarının sosyal medya kullanımlarına dair “Kullanıcılar tarafından etkin kullanılması nedeniyle en önemli yeni medya araçlarından birinin sosyal medya olduğunu söylemek yanlış olmayacaktır. Öte yandan kurumsal iletişim varoluşlarının nedeni kamu olan kamu kurumları açısından hayati bir önem taşımaktadır. Kamu ile iletişimde sosyal medyayı kullanmak kamu kurumlarının iş yükünü azaltacağı gibi kurumsal imajlarına da pozitif katkı sağlayacaktır.
Kamu kurumları açısından en önemli hususlardan birisi olan sosyal medyayı doğru birimlerin yönetmesi; sosyal medyayı yöneten personellerin bu konuda deneyimli ve eğitimli olmalarıdır.” dedi.