Basın İlan Kurumu (BİK) ile Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) işbirliğiyle Kocaeli, Sakarya ve Bolu’daki yerel basın çalışanlarına yönelik “Yerel Basında İnternet Haberciliğinin İyileştirilmesi Projesi” kapsamında düzenlenen eğitim semineri başladı.
Kocaeli’nin Darıca İlçesi’nde bulunan BİK Bayramoğlu Sosyal Tesisleri’nde gerçekleştirilen eğitim seminerinin açılışında konuşan Genel Müdür Yardımcısı Dr. Mustafa Canbey, internet teknolojisinin son 20-25 yılda insan hayatının her alanında var olduğunu belirtti.
İnternet teknolojisinin hızlı yükselişi karşısında gazetelerin bazı soruların cevabını vakit kaybetmeden bulması gerektiğini anlatan Canbey, “Radyo çıktı, gazeteleri etkileyemedi. Televizyon gazeteleri bitirecek dendi, ancak başaramadı. Şimdi karşımızda dijital medya var. Onunla karşılaştığımız günden bugüne, gazeteler okur kaybetti, tirajlar düştü, reklam gelirleri azaldı. Gazeteyi, diğerlerinden farklı kılan kitleler üzerindeki etkisi, gücüydü. Şimdi sıra ona gelmeden gazetelerin bundan sonra izleyeceği yol haritasını belirlememiz, soruların ve sorunların çözümlerini bulmamız gerekiyor” değerlendirmesinde bulundu.
Dijital medyanın ülkemizde reklam yatırımlarının yüzde 25’inden fazlasını aldığını, buna karşın reklam pastasından gazetelerin aldığı payın giderek düştüğünü vurgulayan Canbey, konuşmasını şöyle sürdürdü:
“Artık medyanın üç değil, dört kolu var. O dördüncü kol yeni medya dediğimiz dijital mecra. Bugün gelinen noktada sizlere tavsiyemiz: Dijital medyayı görmezden gelerek asla hafife almayın! Asırları aşan gazetecilik yapma ve gazete yayınlama tecrübesini, yeni medyanın sunduğu nimetlerle harmanlayalım. Birbirini dengeleyen, birbirinin açıklarını, zayıf yönlerini kapatan yeni bir yapılanmaya gidelim.”
BİK’in yeni Yönetmeliğinde gazetelere internet sitesi kurmayı bu nedenle zorunlu hale getirdiğini ve ayrıca bunun ek gösterge verilerek teşvik edildiğini kaydeden Canbey, resmi ilanların, www.ilan.gov.tr ile gazetelerin internet sitelerinde eş zamanlı olarak yayınlanarak daha çok kişiye ulaşmasının sağlandığını aktardı.
Dijital dönüşüm sürecinde gazetelerin gerçekleştirilen proje ve eğitim çalışmaları ile yalnız bırakılmadığını belirten Canbey, konuşmasına şöyle devam etti:
“Gazetelerimizin internet sitelerinin teknolojik altyapısı ve görsel tasarımının belli bir standarda ulaşmasını istiyoruz. Bununla birlikte içerik üreten personelin, yani gazeteci arkadaşlarımızın niteliklerinin artırılmasını da hedefliyoruz. Bu da beraberinde kaliteli ve nitelikli internet yayıncılığını getirecek. Kısacası; gazeteler ve gazeteciler olarak çağa ayak uydurmalı, kaliteli ve nitelikli içerikler üreterek okuyucu, takipçi kazanmalıyız. Bugün başlayan eğitimin amacı da zaten buna yönelik. Belirli bir kaliteye ulaşmış internet sitelerimizin dijital reklam piyasasından reklam almaları için mücadele edeceğiz. Gazeteci arkadaşlarımızın eğitim süreçlerini Kalkınma Ajansları ile yürütürken, sitelerin iyileştirilmesi ve dijital reklam piyasasına entegrasyonunu ise KOSGEB ile gerçekleştireceğiz.”
Genel Müdür Yardımcısı Canbey’in konuşmasının ardından Süleyman Demirel Üniversitesi Öğretim Görevlisi Yrd. Doç. Dr. Seyfi Kılıç’ın eğitimci olarak katıldığı seminere geçildi.
Eğitim seminerine, MARKA Gebze Sorumlusu Eray Cavlak, İŞKUR Kocaeli Şubesi Müdür Yardımcıları Engin Gülmez ve Nurullah Horel ile basın mensupları katıldı.