BİK Genel Müdürlüğünde devam eden eğitimde Kırık, dijital habercilik ve reklam, sosyal medya araçlarının dijital gazetecilikte kullanımı, en yeni uygulamaları katılımcılarla paylaştı. Eğitmen ayrıca, CPM (Görüntüleme başına fiyatlandırma), CPC (Tıklama başına maliyet), internet sitesi yayıncılarının site içeriğiyle ilgili reklamları sitelerinde göstererek para kazanmalarını sağlayan AdSense, AdMatic, Wordego gibi platformlar hakkında detaylı bilgiler verdi.
İnternet ortamında artık mahremiyetin olmadığını, bu nedenle bilinçli kullanıcılar olarak hareket etmenin önemine vurgu yapan Dr. Kırık, ABD merkezli ve Amazon.com tarafından yönetilen web sitelerinin web trafikleriyle ilgili bilgi veren Alexa’ya dair de bilgiler verdi. Türkiye’deki online haber sitelerinin Alexa değerlerini yeni nesil gazeteci adaylarıyla birlikte değerlendirdi.
Yeni nesil gazeteci adayları için dijital haberciliğin önemini, yeni nesil gazetecilik uygulamalarını anlatan Dr. Ali Murat Kırık “Blogger olmak yerini vlogger olmaya bırakmış durumda. Gazetecilik için en iyi başlangıç alanları olarak vlogger olmanızı öneririm.” tavsiyesinde bulundu.
Dijital gazetecilik alanında uzmanlaşmak isteyen adayların, mutlaka bilmesi gerekli uygulamaları anlatan Dr. Ali Murat Kırık big datanın önemine vurgu yaparken aynı zamanda sosyal medyada haber paylaşmanın ipuçlarına dair “Veri madenciliği yaparak çok başarılı bir dijital gazeteciliğe imza atabilirsiniz. Sosyal medyada haber paylaşırken bol bol görsel, video ve GIF kullanmalı, tek platformdan bütün sosyal medya hesaplarını kullanmaktan, sürekli reklam yapmaktan kaçınmalısınız” dedi. Kırık, katılımcılara eğitim süresince anlattığı uygulamaları ve kullanım alanlarını içeren bir test uygulayarak eğitimini sonlandırdı.