Basın İlan Kurumu Adana Şube Müdürü Özden Konur ile Niğde’de yayın yapan 8 gazetenin temsilcilerinin katıldığı eğitimde İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel konuya dair sunum yaptı.
Dijital dönüşüm sürecinde yerel medyanın konumu, mevcut durumu ve gelecekteki ihtiyaçları hakkında bilgi alışverişinin yapıldığı eğitimde, internet medyasının sağladığı imkanlar ve avantajların yanı sıra geleneksel gazetecilik kültürünün etik değerlerinin yeni medyaya nasıl aktarılacağı üzerinde de duruldu.
İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel, dijital dünyanın geldiği noktaya, bilimsel araştırma ve literatürden çarpıcı örnekler ve sayısal analizlere yer verirken aynı zamanda Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın bu konudaki vizyonu, Basın İlan Kurumunun internet medyasının güçlendirilmesine verdiği önemi de katılımcılara aktardı.
“Güçlü bir yerel medya ancak yeni medya alışkanlıklarına uyum sağlamakla mümkündür”
Demirel, “Demokrasinin ve toplumsal gelişmenin en önemli ayaklarından biri olan yerel medyamız, iletişimin kılcal damarlarıdır. Güçlü bir yerel medya ancak yeni medya alışkanlıklarına uyum sağlamakla mümkündür. Pandemi sürecinde dijitalleşmenin mecburiyeti ve hızı daha görünür hale geldi. Yeni medya dünyasında yerel, ulusal ve küresel medya ayrımı yapmak artık çok zor.
Gazete, televizyon, bilgisayar ve şimdi de akıllı telefonlar var. Mecra değişiyor, içerik de değişiyor. Dijital mecralarda en çok kullanılan hashtag #Love. Çünkü biz insanız, robot değiliz. Basın ahlak esasları, etik, gazetecilik kültürü de aşk gibi değişmez değerlerdir. Basınımız kendini, değerlerini koruyarak yenilemeli ve çağa ayak uydurmalı.” dedi.
Cihat Zafer Demirel, sağlıklı ve güçlü bir basın için üstlendiği rol nedeniyle Basın İlan Kurumuna ve zor zamanlarda bile iyi gazetecilik yapma savaşı veren gazetecilere teşekkür etti.
BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik ise sunuma katkı sunarak, etkili internet siteleri için uygulanacak teknikler hakkında bilgilendirme yaptı.
Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından düzenlenen online eğitimlerle; gazetecilerin sıklıkla karşılaşacakları sorunlar, güvenilirlik ve etik değerlerin korunmasıyla beraber yerel basına dijital reklamlar sayesinde ek kaynak yaratılması, illerdeki dijital reklam potansiyelinin ortaya çıkarılarak gazete ve internet siteleri ile ticari kuruluşlar arasında nasıl işbirliği sağlanacağı konularında farkındalık oluşturulması amaçlanıyor.
Böylece yerel gazetelerin dijital medyada rekabet edebilme gücünün arttırılması, basın işletmelerine ek kaynak yaratılarak yayın hayatlarını devam ettirmelerine imkân tanınması, dijital haberciliğin etkin kullanımıyla gazetecilik alanında istihdamın artırılması, reklam veren kuruluşlara faaliyetlerinin tanıtılması yoluyla ekonomik girdi kazandırılması hedefleniyor.