Konya’da resmi ilan yayınlama hakkını haiz ilçe gazeteleri dahil olmak üzere toplam 41 gazeteden birer katılımcının katıldığı programda, yerel medyada internet haberciliğinin iyileştirilmesi ve dijital ortamda haber içeriklerinin oluşturulması başlıklarında detaylı bilgiler verildi.
Mevlana Kalkınma Ajansının yayınladığı 2020 Yılı Teknik Destek Programı çağrısı üzerine Basın İlan Kurumu tarafından hazırlanan ve Konya Şube Müdürlüğü bünyesinde uygulanan eğitim programına, BİK Genel Müdür Yardımcısı Cavit Erkılınç, BİK İnsan Kaynakları Müdürü Engin Öztürk ve BİK Konya Şube Müdürü Ümit Mert katıldı.
Konya ve ilçelerinde yayımlanan gazetelerdeki çalışanların çevrimiçi habercilik konusundaki mesleki niteliklerinin artırılarak gazetelerin internet haber sitelerinin istenen kalite ve niteliğe kavuşmasının hedeflendiği eğitimde, talep edilen teknik desteğin içeriğinde belirtilen müfredata uygun olarak İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel ve Doç. Dr. İsmail Çağlar tarafından verildi.
Eğitimin ilk bölümünde İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel, medyanın tarihi gelişim sürecini özetleyerek medyada dijitalleşmenin yerel medyayı ve gazeteleri nasıl etkilediğini anlattı. Sunumunu küresel medya araştırmaları, akademik çalışmalar ve raporlardan örneklerle yapan Cihat Zafer Demirel, Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın Konyalı gazetecilere selamlarını iletti.
BİK Genel Müdürü Rıdvan Duran’ın “Yerel medyaya demokrasimizin kılcal damarları oldukları için önem veriyoruz. Basın İlan Kurumu olarak yerel basınımıza destek olmaya devam ediyoruz. Geleneksel gazeteciliğin etik değerlerini ve kültürünü dijital mecraya taşımanın gerekli olduğunu da düşünüyoruz. Dijitalleşme kaçınılmaz. Medyamız geleneksel haberciliği internet hızı ve kolaylığıyla birleştirerek daha çok okunmalı ve daha çok reklam geliri elde etmeli.” görüşünü aktaran Cihat Zafer Demirel “Mevlana Hazretlerinin şehri Konya’mızda olmak çok güzel. Hz. Mevlana’nın Mesnevi’si “Dinle” diye başlıyor. Mevlana bu büyük eseri bugün yazsaydı, dinle yerine belki “gör” diye başlardı. Değişimi doğru anlamalıyız. Mevlana Hazretleri, aşkı anlattı. İlginçtir, pandemi döneminde dijital mecralarda en çok kullanılan hashtag (etiket) “love” yani aşk olmuş. Çünkü insan aynı insan. Temel değerleri kaybetmeden daha çok insana haber ve bilgi ulaştırmak lazım. Konya’yı ve Türkiye’yi daha etkili anlatmalıyız.” dedi.
Eğitimin ikinci bölümünde ise Medeniyet Üniversitesi öğretim görevlisi Doç. Dr. İsmail Çağlar gazetecilerle buluştu. Doktora döneminde yaşadığı Hollanda ve Avrupa’dan, yerel medyaya dair örnekler veren Doç. Dr. İsmail Çağlar, dünyada ve Türkiye’de medyanın değişim süreçlerini, bu süreçleri nelerin etkilediğini, yerel basının ve basılı gazetelerin geleceğini etkileyen faktörleri akademik tezler ve saha araştırmalarından çarpıcı örneklerle dile getirdi.
Konya gazetelerinin ve Türkiye medyasının dijitalleşmede nelere dikkat etmesi gerektiğini dünyadan örneklerle anlatan Çağlar, internet medyasının etkisini ortaya koyan konuşmasında bu tür eğitimlerin ve farkındalık oluşturan buluşmaların çok faydalı olduğunu söyleyerek, Mevlana Kalkınma Ajansına, Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Rıdvan Duran’a ve BİK Yönetimine teşekkür etti.
Katılımcılara 4 Mart Perşembe günü düzenlenecek törenle “Yerel Medyada İnternet Haberciliğinin Geliştirilmesi Eğitim Sertifikası” verilecek.