Amasya, Sinop ve Tokat’ta resmi ilan ve reklam alma hakkını haiz gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik çevrimiçi eğitim düzenlendi. “Yerel Basında Reklamcılığın Geliştirilmesi“ konulu online eğitim buluşmasında Türkiye’de reklamcılık serüveni, medyanın dijitalleşmesi ve yeni medyada reklamcılık konuları ele alındı.
İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel’in sunumunda resmi ilan gelirlerinin yanı sıra gazetelerin internet sitelerini etkin kullanarak dijital reklam gelirlerini artırmaları yönünde nelerin yapılabileceğinin de altı çizildi.
Türkiye’de yazılı basın sektörünün gücüne ilişkin açıklamalarda bulunan Cihat Zafer Demirel, yazılı basının mevcut değerlerini koruyarak çağa ayak uydurmasına ihtiyaç duyulduğunu belirtti. Resmi ilan gelirlerinin yazılı basının ihtiyaçlarına cevap vermede çok önemli olduğuna ve medya yatırımlarında yazılı basın sektörünün elde ettiği gelirin her geçen gün azaldığına da değinen Demirel, medya yatırımlarında en büyük paya sahip olan dijital mecralardan ek kaynak yaratılmasının günümüzde gazete işletmeleri için bir zorunluluk haline geldiğini ifade etti.
Dijital dönüşümün gerekliliği konusunda tartışmaların artık geride kaldığını belirten Demirel, gazetelerin dijital mecradaki potansiyellerinin farkına vararak gerek yazılı gerek dijital reklamlar için ticari kuruluşlarla, reklam ağlarıyla işbirliği sağlamaları konusunda farkındalık oluşturacak global ve ulusal araştırma verilerini katılımcılarla paylaştı.
Basın İlan Kurumu Samsun Şube Müdürü Mustafa Bayraktar kapanış konuşmasında gazetecilere ve İletişim Danışmanı Cihat Zafer Demirel’e teşekkür ederek yüz yüze düzenlenecek yeni programlarda bir araya gelmeyi arzuladıklarını belirtti.
Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından düzenlenen çevrimiçi eğitimlerin devam edeceği bilgisini katılımcılarla paylaşan Cihat Zafer Demirel, dünyada ve Türkiye’de reklamcılığın tarihi, gelişmesi ve bugün gelinen nokta konusunda akademik çalışmalardan ve ilginç örneklerden oluşan bir sunumla online eğitim buluşmasını tamamladı.