Bilindiği üzere resmi ilan ve reklam yayımlayan süreli yayınlara ilişkin düzenlemeleri içeren Resmi İlan ve Reklam Yönetmeliği, 5 Ekim 2016 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanmış ve geneli itibariyle uygulanmasına 1 Ocak 2017 tarihinden itibaren başlanmıştı. Yönetmeliğin kağıt stok, baskı, bayi-iade ve abone defterlerine ilişkin düzenlemelerin yer aldığı 52’nci ve 53’üncü maddelerinin uygulanmasına ise, 1 Ocak 2018 tarihi itibarıyla başlanacağı, bu tarihe kadar 67 sayılı Genel Kurul kararının bu konudaki ilgili maddelerinin geçerli olacağı duyurulmuştu.
Basın İlan Kurumu, teknik altyapı hazırlıklarının tamamlanması, her bir gazete için kurumsal kimlik oluşturulması ve yeni sistemin gazeteler tarafından test edilmesi amacıyla 2018 yılına bıraktığı elektronik sektörel defter uygulamasını, daha önce planlandığı gibi yeni yılla birlikte hayata geçirecek.
Buna göre resmi ilan yayımıyla alakalı gazeteler, baskı, iade rakamı haftalık olmak üzere bayi-iade, varsa abone ile gazete kağıdının baskıyı gerçekleştiren matbaa tarafından karşılanması istisna olmak üzere kağıt stok bilgilerini günlük olarak, İlan Bilgi Sistemi (İLANBİS) üzerinde yer alan elektronik sektörel defterlere işleyecek.
Valiliklerin görev alanındaki resmi ilan yayımıyla alakalı gazeteleri de kapsayan uygulamanın takibi ise, yine valilikler tarafından yapılacak. İhtiyaç duyulması halinde ilgili ilin koordine Basın İlan Kurumu şubesi, sistemin sağlıklı yürütülmesi adına yardımda bulunabilecek.
Diğer taraftan yeni dönemle birlikte gazetelerin fiziki ortamda tuttukları sektörel defterlerin Basın İlan Kurumu şube müdürlükleri, valilikler, kaymakamlıklar ve noterlikler tarafından tasdik edilmesi işlemi de yürürlükten kalkmış olacak.
Sektörel defter uygulaması, ülke genelindeki resmi ilan yayımıyla alakalı yaklaşık bin 200 gazeteye ait bilgilerin elektronik ortamda alınması, dijital olarak saklanması ve ihtiyaç halinde anında denetlenebilmesine imkan sağlıyor.