Basın İlan Kurumu Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Canbey, bir dizi ziyaret ve temaslarda bulunmak üzere geldiği Trabzon’da düzenlenen toplantıda basın mensuplarıyla buluştu. Toplantıda, TRT Bölge Müdürü Sami Serdar Şişman, Basın Yayın ve Enformasyon İl Müdürü Sadettin Kaşıkçı, BİK Şube Müdürü Muharrem Mermertaş, Trabzon Gazeteciler Cemiyeti Başkan Vekili Nevzat Yılmaz ve TSYD Trabzon Şube Başkanı Murat Taşkın ile Trabzon Gazeteciler Cemiyeti yönetim kurulu üyeleri de hazır bulundu.
Yerel basının öneminin 15 Temmuz darbe girişiminde bir kez daha görüldüğünü vurgulayan Genel Müdür Yardımcısı Canbey, “Trabzon, ekonomisiyle, sahip olduğu kültürel mirasıyla önemli bir şehir. Keza önemli bir spor şehri; en önemli markası da hepimizin bildiği üzere Trabzonspor. Şehre kattığı değer, yarattığı heyecan ortada. Bir diğer markaya gelince orada da yerel basını görüyoruz. Trabzon, 15 Temmuz darbe girişimi ve sonrasında basının attığı başlıklar, verdiği mücadele ile örnek şehir olduğunu bir kez daha göstermiştir. O gece millet olarak topyekun mücadele verildi, basın da üzerine düşen görevi en iyi şekilde, unutulmamak üzere yerine getirdi. Özelde Trabzon’un, genelde bütün basınımızın o gün verdiği mücadele darbeler tarihimizde ilk ve tektir. BİK olarak, o günleri ölümsüzleştirmek, gelecek nesillere emanet bırakmak üzere, gazetelerin birinci sayfalarının derlendiği ‘15 Temmuz ve Manşetler’ isimli prestij eseri yayınladık. Gelecek nesiller, bir gün bugünlerle ilgili bir çalışma yapmak istediğinde, bu kitabı açıp içerisinde verilen mücadeleyi görmüş olacaktır. Kitapta Trabzon basınında çıkan ‘zafer hepimizin, vatana sevdalı yürek, ne tank dinler ne tüfek, yaşasın demokrasi, egemenlik kayıtsız şartsız milletindir, darbecilere halk darbesi’ başlıklı haberler de yer alıyor” dedi.
BİK’in 56 yıldan bu yana resmi ilan ve reklamların yayımına aracılık ettiğini ifade eden Canbey, “Devletin bir nevi resmi ilan ajansı gibi çalışıyoruz. Bu yolla da basınımıza destek sağlıyoruz. Sadece geçen yıl ülke genelinde yaklaşık 400 milyon Türk Lirası tutarında resmi ilan ve reklam yayımlandı. Buna karşın gazetelerimiz, internetin hayatımıza girmesiyle yeni bir durumla karşı karşıya. Öngörülere göre önümüzdeki 30-40 yıl içinde basılı mecraların sayısında ciddi azalmaların görülmesi bekleniyor. Buna hazırlıklı olunmasının önemine her programda dikkat çekmeye çalışıyorum. Benzer emareleri tiraj rakamlarında ve özel reklamların yayınlandığı mecra tercihlerinde de görüyoruz” değerlendirmesinde bulundu.
Canbey, BİK olarak yerel basının dijital dönüşümüne katkı sağlamak üzere Türkiye genelinde Erasmus programı kapsamında proje yürüttüklerini belirterek, “Basına destek olmak amacıyla İŞKUR, KOSGEB ve Kalkınma Ajansları ile de ortak projeler yürütüyoruz. Yeni Nesil Gazetecilik Eğitimi programı ile sektöre nitelikli personel kazandırdık” diye konuştu.