Elçin: İyi bir halkla ilişkiler devlete olan güveni de sağlamlaştırır

Elçin: İyi bir halkla ilişkiler devlete olan güveni de sağlamlaştırır

Van’da düzenlenen ve BİK-DAKA işbirliğiyle gerçekleştirilen “Valilik Basın Halkla İlişkiler Personeline Kurumsal İletişim Eğitimi Projesi” Basın İlan Kurumu Genel Müdür Yardımcısı Cem Elçin’ nin açılış konuşmasıyla başladı.

Eklenme: 22 Mayıs 2017 - 12:58

Van Elite World Otel’deki eğitime Bitlis, Muş, Hakkari, Van valilik basın halkla ilişkiler personelleri, basın mensupları ve  BİK personelleri katıldı.

Konuşmasına Basın İlan Kurumu’nun kuruluş amacı görev alanı hakkında bilgiler vererek başlayan Elçin şunları söyledi;

1961 yılında, resmî ilânların gazete ve dergilerde yayınlanmasına aracılık etmek üzere kurulan, 56 yıldır bu görevi yerine getiren özerk bir Kurumuz. Yurt sathına yayılmış 41 şubesiyle bu asli görevini yerine getirmeye çalışan Kurumumuz, kuruluş Kanunun kendisine yüklediği diğer görevlerle birlikte, sosyal sorumluluk kapsamında basın sektörünün gelişmesine yönelik projeleri gerçekleştirmek için, kamu kurumları ve özel kuruluşlarla işbirliği yapmaya da özen göstermekteyiz..

HALKLA İLİŞKİLERDE İLETİŞİME BÜYÜK GÖREV DÜŞÜYOR

Basın İlan Kurumu’nun iş birliği gerçekleştirdiği kurumlardan biri olan Doğu Anadolu Kalkınma Ajansının çağrısı üzerine bu projenin hazırlandığını söyleyen Cem Elçin, ‘Kamu kuruluşlarının vatandaşla bağlantı kurma noktasında Basın ve Halkla ilişkiler bölümüne büyük işler düşüyor’ dedi.

VATANDAŞLA İYİ BİR İLİŞKİ DEVLETE OLAN GÜVENİ DE SAĞLAMLAŞTIRIR

Halka İlişkiler’in önemine vurgu yapan Elçin sözlerine şöyle devam etti;

Günümüzde çok önemli bir yeri olan iletişimin niteliği ve kalitesi, öncelikle kurumda çalışan ve çalışanın diğer çalışanlar arasındaki ilişkilerini olumlu şekilde etkilemektedir. Bu kişilerin özellikle Basın ve Halkla ilişkiler gibi bir görevleri varsa, devleti temsil eden kamu kuruluşlarının vatandaşla bağlantısını sağlama noktasında kendilerine daha büyük görevler düştüğü şüphesizdir.

Çalışanlar, kendilerinden ne beklendiğini ve bunu neden yapmaları gerektiğini ne kadar iyi bilirlerse, kendilerini daha iyi ifade ederek temsil ettikleri kurumun özelliklerini ve fonksiyonlarını karşı tarafa da daha iyi aktarabilirler. İletişim, kurumsal faaliyetlerin başarısının temelidir.

Hakla İlişkiler’de iyi bir sonuç almanın iyi personellerle olabileceğini belirten Elçin, vatandaşlarla başarılı bir iletişimin halkın devlete olan güvenini de sağlamlaştıracağın söyledi.

Elçin ‘Bitlis, Hakkari, Muş ve Van illerinde yaşayan vatandaşların, basın çalışanlarının ve işletmelerinin yönetim birimleri ile olan iletişimlerinin de kurumlar tarafından en iyi bir şekilde karşılanması gerekmektedir. Vatandaşların devlete olan güvenlerinin artması, talep ve isteklerini en iyi bir şekilde ifade edebilmeleri, basının kamu kurum ve kuruluşlarıyla rahat bir şekilde iletişimde olması ve onlarla ilgilenen personelin iletişim dilini iyi kullanması bölge insanının devlete karşı olan tutum ve bağlılığının artmasına da katkı sağlayacaktır’ dedi.

BİK OLARAK YAZILI BASIN SEKTÖRÜNÜN KALİTESİNİ ARTIRMAYI AMAÇLIYORUZ

Elçin konuşmasının son bölümünde ise şunları söyledi;

Basın İlan Kurumu, Eğitim, Araştırma, Yayın ve Dokümantasyon Hizmetleri Yönetmeliği uyarınca; kendi personelinin yanı sıra basın mensupları ile Valilik İl Basın ve Halkla ilişkiler müdürlükleri personeline hizmet içi eğitimler vermekte ve yazılı basın sektörünün kalitesinin artması için sosyal çalışmalar yürütmektedir.

Hepinizin bildiği gibi Kurumumuzun şubesi olmayan illerde resmi ilanların gazetelere dağıtımı valilikler kanalıyla yapılmaktadır. Bu bağlamda da Valilik İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü personelinin kurumsal iletişiminin niteliğinin ve kalitesinin artırılmasına yönelik çalışma katılanlara kurumsal iletişim konusunda kolaylık, tecrübe ve güven hissi kazandıracak, bilgi ve becerilerinin artmasıyla işlemlerin sağlıklı, kolay ve hatasız olması sağlanırken hizmet kalitesinin nitelikleri de artmış olacaktır.

Bu gönderiyi paylaş