Resmi ilan ve reklamların süreli yayınlarda yayımlanmasına aracılık görevini üstlenen BİK, yazılı basında dijital dönüşümü sağlamaya yönelik proje ve mevzuat çalışmalarıyla eş zamanlı olarak resmi ilanların dijital ortamda ne şekilde yayımlanabileceğine ilişkin hazırlıklarına da başladı.
Bu kapsamda Anadolu’nun farklı şehirlerinde yerel gazete temsilcileri ile bir araya gelerek toplantılar gerçekleştiren ve alanında uzman akademisyenlerin görüşlerine başvuran BİK, olası yeni döneme ilişkin hazırlıklarına İstanbul merkezli gerçekleştirdiği toplantılarla hız verdi.
Yaygın gazete, dijital reklam ajansı ile dijital ölçüm yapan dernek ve şirket temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilen toplantılara ilişkin bir açıklama yapan İlan Hizmetleri Müdürü İdris A. Çam, gazetelerle gerçekleştirilen toplantıların çok verimli geçtiğini kaydetti.
Çam, basın sektörünün içinden doğan BİK’in gazetelere uygulanan resmi ilan kontenjan ve dağıtım sisteminin dijital ortamda karşılığını ortaya koymak, kıstasları belirlemek için çeşitli çalışmalar yürüttüğünü ifade etti.
Dijital ortama dair şartlar konuşuluyor
Dijital ortamda da yayın yapan resmi ilan yayınlama hakkı bulunan gazetelerle gerçekleştirilen ve devam eden toplantıların bunun bir parçası olduğunu belirten Çam, yerel gazetelerin katılımıyla düzenlenen seminer ve istişare görüşmelerinin de süreceğini vurgulayarak, şöyle devam etti:
“Son bir hafta içinde gerçekleştirdiğimiz toplantılarda resmi ilanların yayın mecrası olan süreli yayınlarda uygulanan kıstaslar ve ek gösterge uygulanmasına dair şartların dijital ortamda nasıl ve ne şekilde olabileceğine yönelik istişarelerde bulunduk. Geçmişte çeşitli vesilelerle bir araya geldiğimiz gazetelerimizden, resmi ilanların dijital ortamda yayımlanmasına yönelik yürütülen çalışmalara ilişkin görüşlerini alarak not ettik.”
Yürürlükteki mevzuatlara göre, resmi ilanların yayın mecrasının gazeteler olduğunun altını çizen Çam, “Bunun böyle de devam etmesini arzu ediyoruz. Ancak gelecekte gazetelerin dijital platformlarında, yani internet haber sitelerinde de resmi ilanların duyurulması yönünde bir tercihe gidilmesi halinde hem gazetelerimizin hem de Kurumumuzun buna hazır olması büyük önem taşıyor. Elbette bunun için yasal bir düzenlemenin yapılması, bu yönde bir iradenin oluşması gerekiyor” ifadelerini kullandı.
“Resmi ilanlar bir anlamda dijitale taşındı”
BİK’in 2012 yılından itibaren gerçekleştirdiği çalışma ve yaptığı düzenlemelerle bütün kesimlerin takdirini kazanan bir sistem kurduğunu anlatan Çam, “Resmi ilanlar halihazırda gazetelerin basılı nüshalarının yanı sıra herhangi bir ücret tahakkuk ettirilmeksizin hem bu gazetelere ait internet haber sitelerinde hem de resmi ilan portalı www.ilan.gov.tr’de yayımlanmaktadır. Böylece kamuya ait ilanların tamamını tek bir çatı altında, ortak bir platformda görebilmek mümkün hale geldi. Aslında resmi ilanlar bir anlamda dijitalleşmiş, diğer taraftan da global erişime açık hale getirilmiştir” değerlendirmesinde bulundu.
Cevizlibağ’da bulunan Genel Müdürlük binasında düzenlenen toplantılara şu ana kadar Habertürk gazetesi Dijital Yayınlar Genel Müdürü ve IAB (Interactive Advertising Bureau) Türkiye Başkanı Dr. Mahmut Kurşun, Hürriyet gazetesi Dijital Deneyim ve Reklam Çözümleri Grup Koordinatörü Meltem Moral Verim, Dijital Reklam Çözümleri Grup Müdürü Burcu Sönmez, Milliyet gazetesi Reklam Grup Başkanı Levent Dicle ve Reklam Grup Başkan Yardımcısı Seda Cem, Sabah gazetesi Stratejik Planlama ve Raporlama Genel Müdürü Serkan Alptekin, Digital Media Genel Müdür Yardımcısı Aykut Bilgiç, Sözcü gazetesi Dijital Direktörü Erhan Acar ve Dijital Reklam Müdürü Orkun Gökhan Karadereli, MedyaNet Genel Müdürü Rima Erdemir, Yayıncı İlişkileri Koordinatörü Can Burak Akgün ile Yayıncı İlişkileri ve Raporlama Direktörü Arzu Törün katıldı.
Toplantılarda İlan Hizmetleri Müdürü İdris A. Çam’ın yanı sıra Bilgi İşlem Hizmetleri Müdürü Emin Aksoy, İlan Hizmetleri Müdürlüğü Şefi Yunus Emre Uzel, Şef Yardımcısı Figen Kazak, personel Aslı Pertez ile Danışman Emre Kanaat da hazır bulundu.