Yazılı Basın Sektörünün Mevcut Durumu ve Değer Zinciri Araştırması konferansı düzenlendi

Yazılı Basın Sektörünün Mevcut Durumu ve Değer Zinciri Araştırması konferansı düzenlendi

Basın İlan Kurumunun organizasyonu, İstanbul Kalkınma Ajansının desteğiyle düzenlenen, “Yazılı Basın Sektörünün Mevcut Durumu ve Değer Zinciri Araştırması” konferansı düzenlendi.

Eklenme: 17 Mayıs 2017 - 14:28 / Son Güncelleme: 17 Mayıs 2017 - 14:28

Mercure Hotel İstanbul Topkapı’da gerçekleştirilen konferansa basın yayın kuruluşlarından temsilciler katıldı.

Basın İlan Kurumu Proje Koordinatörü Cenk Koray Doğan’ın konuşmasıyla başlayan konferansta medya sektöründe öncü kamu kurumu yetkilileri, medya temsilcileri ve yazılı basın sektörünü etkileyebilecek paydaşlardan 30 isim, yazılı basın sektörünü etkileyen tüm süreçleri müzakere ederek, önerilerini sundu.

DÖNÜŞÜMDE STRATEJİK ADIMLARI BELİRLEYECEĞİZ

Doğan, sektör analizlerinde Harvard Üniversitesi profesörlerinden Michael Porter tarafından geliştirilen Değer Zinciri modelinin basın sektörüne de uygulanarak; sektördeki eksikliklerin tespiti ve bunların giderilmesine yönelik stratejik adımların belirlenmesini hedeflediklerini belirtti.

Değer zinciri modelinin, rekabet üstünlüğünü ele geçirme noktasında ve sektör bazlı üretim, dağıtım, içerik ve pazarlama alanlarının birbiri ile entegrasyon sürecinde gerçekleştirilecek tüm stratejik operasyonları detaylı bir biçimde incelemek için önemli bir araç olduğu için seçildiğini ifade eden Doğan, arama konferansı ile ortak akıl yaratmayı amaçladıklarını söyledi.

SEKTÖRÜN DİJİTALE BAKIŞINI GÖRECEĞİZ

Katılımcılardan ve aynı zamanda oturum başkanlığını da yapan Hasan Kalyoncu Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Can Bilgili de, yazılı basın alanında dijital dönüşümün yaşandığını belirtti.

Bu dönüşümün ekonomik değer zinciri içinde analizini gerçekleştirmenin gerekliliğinin ortaya çıktığını belirten Prof. Dr. Bilgili, “Çünkü sonuçta piyasanın kendi doğrularını işleyerek dönüşümü gerçekleştirmesi en doğru olanı. Bu arama konferansından birtakım geri dönüşler elde edeceğiz. Sektörün bakışını, yorumunu görmüş olacağız. Sonrasında da bir politika raporu gibi dönüşümle ilgili ‘şunlara dikkat edilmesi lazım, şu çalışmalar yapılması lazım’ diyebileceğimiz bir araştırma sonucu çıkarmayı hedefliyoruz.” ifadelerini kullandı.

Projenin genel tanıtımıyla başlayan arama konferansında gün boyunca, “Yazılı basın sektörünü etkileyen ekonomik ve sosyal trendler”, “Güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesi”, “Yazılı basın sektörünü etkileyebilecek fırsat ve tehditler ayırımı” ve “Gelişim ve görevler” başlıklarında oturumlar yapılacak.

Projenin amacı

Proje kapsamında, yazılı basında gazete ve dergilerin mevcut durumunun analizi için strateji belirleme alanındaki kanaat önderlerinin gelecek hakkındaki beklentileri ile yazılı basını etkileyebilecek olası eğilimlerin neler olabileceği konusunu tespiti amaçlanıyor.

Fotoğraflar: Veysel Avşar (Basın İlan Kurumu)

Bu gönderiyi paylaş